איך לקרוא את תיאור המפלצות

אין מידע רב בתיאור המפלצות, משום שככל שנותנים יותר מידע בתיאור המפלצת, כך עולם הפנטזיה שלך יהיה יותר חד גוני. אנחנו לא הולכים לומר שנמלים ענקיות הן אדומות, פעילות בלילה, באורך מטר, ואוהבות טעם של בשר אלפים, כי בדמיון שלך הן יכולות להיות כחולות, באורך מטר וחצי, ואוכלות רק צמחים, אלא אם תוקפים אותן. פרטים כאלו לגבי מפלצות מציבים מחסומים בפני הדמיון שלך. נכון שפרטים יכולים גם להצית את הדמיון, אבל אנחנו מניחים שאם את מעוניינת בהנחיית משחק פנטזיה מלכתחילה, יש לך דמיון מוצלח שלא צריך פרטים לגבי הגודל של נמלים ענקיות.

להלן מדריך קצר לגבי קריאת תיאור מפלצות:

דרג"ש – מוסבר בחוקי הקרב. אם את משתמשת בשיטת דרג"ש יורד (כאשר דרג"ש נמוך יותר הוא טוב יותר), התעלמי מהמספרים בסוגרים המרובעים. אם את משתמשת בשיטת דרג"ש עולה (כאשר דרג"ש גבוה יותר הוא טוב יותר), השתמשי במספרים שבסוגריים המרובעים.

קב"פ – מספר הקוביות (ק8) שמגלגלים כדי לקבוע את נקודות הפגיעה של מפלצת יחידה מסוג זה. אם יש פלוס או מינוס אחרי המספר, מוסיפים או מחסירים מספר זה מתוצאת הגלגול הסופית (לא מכל גלגול קוביה). לדוגמה, עבור יצור עם קב"פ 4 + 1 גלגלי 4ק8, סכמי את התוצאה, והוספי 1 כדי לקבל את הנק"פ שלו.

התקפות – מספר ההתקפות שיש למפלצת וכמות הנזק שגורמות ההתקפות אם הן פוגעות. מפלצות מקבלות גלגול התקפה נפרד עבור כל התקפה. גלגולי ההתקפה של המפלצות נעשים בעזרת טבלה 26 (טבלת התקפה למפלצות). הערה: אם את משתמשת בשיטת דרג"ש עולה לא תצטרכי להשתמש בטבלה, ישנה דרך מהירה יותר: גלגלי ק20 לפגיעה והוסיפי את מספר קוביות הפגיעה של המפלצת, אם התוצאה גבוהה או שווה לדרג"ש של המטרה, המפלצת פגעה.

גלגול הצלה – המספר שמפלצת צריכה להוציא בגלגול 1ק20 כדי להצליח בגלגול הצלה.

מיוחד – בדרך כלל אוסף מילות מפתח עבור המנחה כדאי שתזכור אילו יכולות מיוחדות יש למפלצת. אם דרוש, ישנו הסבר מפורט בתיאור המפלצת. רוב המפלצות רואות בחשיכה, לכן היכולת הזו לא מתוארת באופן ספציפי.

תנועה – קצב התנועה של המפלצת. החוקים לגביו זהים לחוקים לגבי קצב התנועה של דמויות.

דירוג קושי – משתמשים בו כדי לסווג את רמת הקושי של המפלצות השונות, כך שכאשר את מתכננת הרפתקה יהיו לך קווים מנחים לגבי מה הדמויות יכולות להתמודד איתו, ומה לא. נק"נ אומר כמה נקודות ניסיון קבוצה מקבלת עבור הבסת היצור. כדי לקבל נק"נ עבור הבסת היצור, הקבוצה לא חייבת להרוג אותו; היא יכולה להבריח אותו, להכניע אותו כך שלא יזיק יותר או לכלוא אותו חזרה בעיר, יכולה להתחמק ממנו לגמרי, וכן הלאה. לבחירת המנחה.

חסינות לקסם – אחד הכוחות המיוחדים שמופיעים בתיאור המפלצות הוא "חסינות לקסם", שאחריו מספר באחוזים. האחוז הנתון הוא הסיכוי שכל קסם שמוטל על היצור (מלבד בונוסים קסומים לנשקים) ייכשל ולא ישפיע עליו. יש לגלגל קוביית אחוזים ואם התוצאה שווה או פחותה מהמספר הנתון, הקסם לא משפיע על היצור.