אורב תקרה
קוביות פגיעה: 10
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: מחיצה (1ק6)
גלגול הצלה: 5
מיוחד: חנק
תנועה: 1 (תעופה: 7)
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 10 / 1,400
אורב תקרה נראה כמו דג סחוס גדול עם כנפיים, שצידו התחתון דומה בצבע ובטקסטורה לאבן, בדומה לחנקן רצפה. הם עפים ואורבים ליד התקרה ומחכים לקורבן שילך מתחתיהם, ואז הם צונחים על ראשו ובפגיעה מוצלחת עוטפים אותו בכנפיים שלהם. כל מי שנתפס בידי האורב יספוג נזק מחיצה של 1ק6 נק"פ בסיבוב ויחנק תוך 1ק4 +1 סיבובים, אלא אם יהרגו את האורב. בדרך כלל יש רק 10% סיכוי לראות את אורב התקרה לפני שהוא תוקף, ויש לו 65% סיכוי לנצח ביוזמה (אלא אם משתמשים בשיטה של "גלגולי הפתעה", שאז האורב מפתיע בתוצאה של 1-4 בגלגול 1ק6).

אורק
קוביות פגיעה: 1
דרג"ש: 6 [14]
התקפות: נשק, בדרך כלל חנית (1ק6) או חרב מעוקלת (1ק8)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: אין
תנועה: 12
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 1 / 15
אורקים הם דמויי אדם אלימים וטיפשים שנאספים בשבטים ענקיים המונים מאות אורקים. רובם חיים מתחת לאדמה, ונלחמים עם מחסר של 1- להתקפה באור יום. לעתים, פלוגות מלחמה של אורקים או אפילו שבטים שלמים יצאו מן המערות שלהם ויפשטו על יישובים במהלך הלילה. מנהיגי האורקים הם בריונים גדולים עם קוביות פגיעה נוספות, ובשבטים גדולים במיוחד ניתן למצוא שאמנים עם לחשי קסם. שבטי אורקים עוינים מאוד אלו לאלו, וילחמו ללא רחם אלא אם מנהיג חזק ומפחיד במיוחד, כמו כוהן כאוטי או קוסם מרושע, מונע זאת מהם.

אלף
קוביות פגיעה: 1+1
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: חרב (1ק8) או שני חיצים (1ק6)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: אין
תנועה: 12
נטיה: סדר (לעיתים ניטרלי)
דירוג קושי / נק"נ: 1 / 15
הנתונים הנ"ל הם לאלפים רגילים. ללוחמים מאומנים יהיה את מלוא 9 נקודות הפגיעה המקסימליות. לאלפים שפוגשים במהלך הרפתקאות יכולות להיות עשויות שונות וכוחות מגוונים. המנחה יכולה להעניק לאלפים כוחות שמתאימים לדרך שבה היא מדמיינת אלפים. הם יכולים להיות שוכני היערות מההוביט של טולקין, בני הלילית הרמים של שר הטבעות, או יצורי הפיות של האגדות האיריות. בכל מקרה, המנחה לא צריכה לנסות להפוך דמויות אלפים חזקות יותר לסוג דמות ספציפי – פשוט לתת להן תכונות ויכולות שמתאימות לקונספט שלו. דמויות בלי שחקן לא פועלות לפי אותם חוקים כמו בבניית דמות שחקן, הן משמשות כלים לעלילת פנטזיה טובה.

אניץ
קוביות פגיעה: 9
דרג"ש: 8- [27]
התקפות: זעזוע (2ק6)
גלגול הצלה: 6
מיוחד: אין
תנועה: 18
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 10 / 1,400
אניצים הם צורות דמויות רפא עשויות אור מתעתע, יצורים החיים באזורי פרא מסוכנים ומנסים להוביל מטיילים לחול טבעוני, לגרום להם לפול משפת הצוק, וכן הלאה. הם בדרך כלל גרים בביצות או רמות גבוהות. הם יכולים להפחית או להגביר את עוצמת האור שלהם, ולשנות את צורתם כרצונם, כך שיופיעו כמו קבוצת אורות, רמז של אור, או אפילו צורה זוהרת דמוית רפא של בן אדם (לרוב אישה). בדרך כלל הם יסוגו אם הניסיון להוביל את הקורבן שלהם למותו לא צלח, אבל אם מתקיפים אותם, הם יגנו על עצמם בעזרת מכות חשמל חזקות. אניצים הם תבוניים, ואפשר להכריח אותם לגלות את מקום האוצר שלהם.

אריה
קוביות פגיעה: 5 +2
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: 2 טפרים (1ק4), נשיכה (1ק8)
גלגול הצלה: 12
מיוחד: אין
תנועה: 12
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
אריות זכרים גדולים יותר, משמעותית, מאשר לביאות, ורעמתם הגדולה עוזרת לזהות אותם. אריות צעירים הם חיות בודדות, בעוד שאריות בוגרים יותר עומדים בראש להקה של לביאות. ללביאה יש דרג"ש 7 [12], היא ציידת מיומנת היטב – מהירה וזריזה יותר מהאריה. לביאות בדרך כלל צדות בקבוצות ומשתפות פעולה.

ארסן, מיימי
קוביות פגיעה: 7
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: נשיכה (1ק4 + רעל)
גלגול הצלה: 9
מיוחד: רעל, לחשים
תנועה: 12 (שחייה: 20)
נטייה: כלשהי
דירוג קושי / נק"נ: 10 / 1,400
ארסנים מימיים יכולים להיות בעלי כל נטייה. ארסנים מימיים נראים כמו נחשים גדולים, באורך 3 עד 5 מטרים. בדרך כלל אין להם ראש אנושי, אבל כמו הארסנים הקדושים, יש להם מאפיינים פיזיים שמפרידים אותם מנחשים רגילים, למשל צבע מיוחד, זימים שנראים כמו זקן ארוך, או משהו דומה. ארסנים מימיים מטילים לחשים כמו קוסם (4 מעוצמה 1, 2 מעוצמה 2, 1 מעוצמה 3).

ארסן, מכושף
קוביות פגיעה: 9
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: נשיכה (1ק3 + רעל)
גלגול הצלה: 6
מיוחד: רעל, מבט מקסים, לחשים
תנועה: 12
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 13 / 2,300
ארסנים מכושפים הם יצורים מרושעים וחורשי רעות. הם נראים כמו נחשים ענקיים, באורך 3 עד 7 מטרים, בעלי ראש אנושי. המבט שלהם משפיע כמו לחש הקסמת איש, הנשיכה שלהם רעילה, והם יכולים להטיל גם לחשי קוסם (4 מעוצמה 1, 2 מעוצמה 2, 1 מעוצמה 1) וגם לחשי כוהן (2 מעוצמה 1, 1 מעוצמה 2).

ארסן, קדוש
דרג"ש: 3 [16]
קוביות פגיעה: 11
התקפות: נשיכה (1ק6 ורעל)
גלגול הצלה: 4
מיוחד: יריקת רעל, מחיצה, לחשים
תנועה: 18
נטיה: סדר
דירוג קושי / נק"נ: 13 / 2,300
ארסנים קדושים הם הארסנים הגדולים והאציליים ביותר, ומגיעים לאורך של 6 עד 8 מטרים. הם נראים כמו נחשים ענקיים, לעתים יש להם ראש אנושי, ולעתים מאפיין אנושי אחר, שמבדיל אותם בקלות מנחשים ענקיים אחרים, כמו שיער אנושי ארוך. הם יכולים לנשוך, או לירוק את הרעל הקטלני שלהם בדיוק רב. הארסן הקדוש יכול לתקוף במכת גוף, ואם הוא פוגע הוא מיד תופס את הקורבן, מוחץ אותו, וגורם לו נזק אוטומטי של 1ק8 כל סיבוב. ארסנים קדושים יכולים להטיל לחשים ככוהן: 2 לחשים מעוצמה 1, 2 לחשים מעוצמה 2, לחש מעוצמה 3 ולחש מעוצמה 4, כל יום.

בזיליסק
קוביות פגיעה: 6
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: נשיכה (2ק6)
גלגול הצלה: 11
מיוחד: מבט מאבן
תנועה: 12
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 8 / 800
הבזיליסק הוא לטאה ענקית, שמבטו הופך לאבן כל מי שמביט בעיניו. (דרך אחת להמנע מכך: להילחם מבלי להביט, עם מחסר של 4- לפגיעה.) אם משקפים את מבטו של הבזיליסק לעיניו, יש 10% סיכוי שהבזיליסק יהיה חייב להצליח בגלגול הצלה בעצמו או להפוך לאבן.

ביעות
קוביות פגיעה: 4
דרג"ש: 3 [16]
התקפות: מגע (1ק6 וניקוז דרגה)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: ניקוז דרגה
תנועה: 8
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 6 / 400
ביעותים הם יצורים אל-מתים, דומים לבלהות אך חזקים מהם. הם חסינים לכל הנשקים הרגילים, ונשקים כסופים גורמים להם רק חצי נזק. חיצים חלשים נגדם במיוחד, ואפילו חיצים כסופים או חיצים קסומים גורמים רק לנקודת נזק אחת. לעתים ביעותים רוכבים על סוסי מלחמה או אפילו יצורים לא רגילים, שאומנו להסתגל לנוכחותם.

בלהה
קוביות פגיעה: 3
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: טפרים (1 נק"פ וניקוז דרגה)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: ניקוז דרגה, רק נשקים כסופים וקסומים פוצעים
תנועה: 9
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
בלהה חי באחוזות-קבר, בתי קברות, ותלי קבורה. הם יצורים אל-מתים, ולכן חסינים להרדמה ולחשי הקסמה, ונשקים רגילים לא פוצעים אותם, אם כי נשקים כסופים כן. כל אדם שמת מבלהה, או שבלהה מנקז לו את כל הדרגות, יהפוך לבלהה בעצמו.

בני אדם

בני אדם הם גזע כל כך גמיש שאפשר להכין כל סוג מפלצת או דב"ש מהם. סוגי "מפלצות" שונים של בני אדם יכולים לכלול לוחמים עם שכרון קרב, אנשי שבט, אנשי מערות, נסיכות, כוהנים מרושעים, ראשי משמר, חיילים, ואפילו בעלי פונדק. אל תנסי ליצור את הדב"ש שלך בהתאם לחוקים ליצירת דמויות-שחקן, במקום זאת, המציאי להם את הנתונים והיכולות שאת רוצה.

בן-אדם, חייל
קוביות פגיעה: 1
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: נשק (1ק8)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: אין
תנועה: 12
נטייה: כלשהי
דירוג קושי / נק"נ: 1 / 15
חיילים רגילים משמשים כשכירי-חרב, שומרי-עיר, שומרי-ראש, או משרתים חמושים. בדרך כלל הם לובשים שיריון עור, וחמושים באלה, חנית, או חרב.

בן-אדם, סמל מחלקה
קוביות פגיעה: 3
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: נשק (1ק8)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: אין
תנועה: 12
נטייה: כלשהי
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 60
סמלי מחלקה בדרך כלל מפקדים על 1ק6 +5 חיילים, בני אדם, אחרים. אלו מפקדים בשורות משמר העיר, או קבוצות צבאיות קטנות.

בן-אדם, רגיל
קוביות פגיעה: 1ק6 נק"פ
דרג"ש: 9 [10]
התקפות: נשק (1ק6)
גלגול הצלה: 18
מיוחד: אין
תנועה: 12
נטייה: כלשהי
דירוג קושי / נק"נ: דירוג קושי B / נק"נ 10
בני אדם רגילים הם אנשי הכפר או אנשי העיר שאין להם הכשרות מיוחדות.

בן-אדם, שודד
קוביות פגיעה: 1
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: נשק (1ק8)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: אין
תנועה: 12
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 1 / 15
שודדים נמצאים בקבוצות נודדים המתפרנסות משוד, כאשר לפעמים מנהיגי שודדים חזקים יותר עם יותר קוביות פגיעה מאחדים אותם לכדי צבא קטן.

בן-אדם, שיכור-קרב
קוביות פגיעה: 1
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: נשק (1ק8)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: שכרון קרב
תנועה: 12
נטייה: ניטרלי או תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 2 / 30
שיכורי-קרב הם בני אדם רגילים שנלחמים בפראיות מפתיעה מאוד. הם נהנים מבונוס של 2+ לגלגולי התקפה. הם לא לובשים שיריון כבד יותר מאשר שיריון עור.

בן-ים
קוביות פגיעה: 1 +3
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: נשק (1ק6)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: חי מתחת למים
תנועה: 1 (שחייה: 18)
נטייה: כלשהי
דירוג קושי / נק"נ: 1 / 15
בני ים נראים כגבר או אישה עם פלג גוף עליון אנושי ופלג גוף תחתון של דג גדול. יש גם בני-ים וגם בנות-ים.

גובלין
קוביות פגיעה: 1ק6 נק"פ
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: נשק (1ק6)
גלגול הצלה: 18
מיוחד: -1 לפגיעה באור יום
תנועה: 9
דירוג קושי / נק"נ: דירוג B / נק"נ 10
גובלינים הם יצורים קטנים (בגובה 1 מטר בערך) אשר שוכנים ביערות אפלים, מערות תת קרקעיות, ולעיתים בעולם הפיות. באור יום מלא, הם סובלים ממחסר של 1- להתקפה.

ג'ין
קוביות פגיעה: 7 + 3
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: אגרוף או נשק (1ק10 +1)
גלגול הצלה: 9
מיוחד: כוחות קסומים, סופה
תנועה: 9 תעופה: 24
נטיה: כל נטיה
דירוג קושי / נק"נ: 9 / 1100
הג'ין הוא אחד מהג'ינים (לעיתים שדים או שדונים) של הפולקלור, יצורי אוויר (וייתכן שמקורם ממישורי היסודות). הם יכולים לשאת משקל של כ-350 ק"ג ויש להם מספר יכולות קסומות. ג'ין יכולים ליצור אוכל ומים, וכן חפצים עשויי עץ או בד. הם גם יכולים ליצור חפצים ממתכת (כולל מטבעות) אבל חפצים ממתכת שנוצרים בצורה קסומה זו נעלמים לאחר זמן מה. הג'ין יכולים ליצור אשליות, ועל אף שהן מאיכות גבוהה, הן נעלמות אם נוגעים בהן. ג'ין יכול להפוך לגז (ואז אינו יכול לתקוף ואי אפשר לתקוף אותו, ויכול להכנס לכל איזור שאינו אטום לאוויר), ויכול להפוך לבלתי נראה בכל עת. לבסוף, ג'ין יכול להפוך עצמו לסופת מערבולת, המעיפה כל יצור עם קובית פגיעה אחת או פחות. (קוטר הסופה הוא 3 מטרים.) סוגים רבי עוצמה של ג'ין עשויים להעניק משאלות מוגבלות או אפילו משאלות אמיתיות.

גירית מפלצתית
קוביות פגיעה: 3
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: 2 טפרים (1ק3), נשיכה (1ק6)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: אין
תנועה: 6
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 120
גירית מפלצתית היא טורף תת קרקעי שמגיע לגודל של בן אדם בוגר, ויכולה להיות עוינת מאוד כשהיא מגינה על הטריטוריה שלה.

ג'לי עכור
קוביות פגיעה: 6
דרג"ש: 8 [11]
התקפות: מכה מכוסה חומצה (3ק4)
גלגול הצלה: 11
מיוחד: ברקים מפצלים את היצור
תנועה: 3
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 6 / 400
ג'לי עכור הוא יצור חסר צורה קבועה שפוגע באויבים שלו בעזרת שטח הפנים שלו שמכוסה חומצה. הג'לי העכור ממיסים כל הרפתקן שהם הורגים, מה שמונע נסיונות להחייאת מתים.

גלמים

גלמים הם יצורים דמויי אדם שנבנו כדי לשרת את אדונם, בדרך כלל כוהן גדול או קוסם רב עוצמה. לעתים קרובות משתמשים בהם כדי לשמור על מקומות חשובים. אי אפשר לפצוע גלמים בעזרת נשק לא קסום, והם חסינים לסוגי הקסם בהם השתמשו כדי ליצור אותם (גלמי ברזל חסינים לאש, למשל). את יכולה למצוא את הפרטים בתיאור הספציפי של כל מפלצת.

גולם אבן
קוביות פגיעה: 12 (60 נק"פ)
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: אגרוף (3ק8)
גלגול הצלה: 3
מיוחד: לא מושפע מנשקים בעלי בונוס +1 ומטה, חסין לרוב הלחשים
תנועה: 6
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 16 / 3200
גלמי אבן הם פסלי אבן ענקיים אשר הונפשו על ידי לחשים רבי עוצמה (במילים אחרות, הרבה יותר עוצמתיים מהנפשת עצם). לחשי אש מאטים אותם, לחשי בוץ לאבן מרפאים אותם, ולחשי אבן לבוץ גורמים להם נזק. רק לחשי אש ולחשים המשפיעים על אבן יכולים להשפיע עליהם. רק נשקים בעלי בונוס 2+ ומעלה יכולים לפגוע בהם.

גולם ברזל
קוביות פגיעה: 16 (80 נק"פ)
דרג"ש: 3 [16]
התקפות: נשק או אגרוף (4ק10)
גלגול הצלה: 3
מיוחד: גז רעיל, חסין לנשקים עם בונוס +2 או פחות, ברק מאט אותו, אש מרפאת אותו, חסין לרוב הלחשים
תנועה: 6
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 17 / 3500
גלמי ברזל הם פסלים ענקיים מתנועעים עשויי ברזל. הם יכולים לנשוף ענן גז רעיל ברדיוס של 3 מטרים, ולתקוף בכוח רב. נשקים בעלי בונוס 2+ ומטה לא פוגעים בגולם. לחשי ברק מאטים את הפסלים העצומים הללו, אבל לחשי אש מרפאים אותם באותה מידת נזק שהם גורמים בדרך כלל. כל הלחשים האחרים לא משפיעים עליהם.

גולם בשר
קוביות פגיעה: 8 (40 נק"פ)
דרג"ש: 9 [10]
התקפות: 2 אגרופים (2ק8)
גלגול הצלה: 4
מיוחד:נפגע רק מנשקים קסומים, אש וקור מאטים, חסין לרוב הלחשים, ברק מרפא
תנועה: 8
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 12 / 2000
גולם בשר דומה למפלצת של פרנקנשטיין – ברייה שנוצרה מחיבור איברים וגפיים של בני אדם מתים. רק נשקים קסומים עם בונוס 1+ ומעלה יכולים לפגוע בגולם בשר, ולחשי אש וקור מאיטים אותו. ברק ירפא את הגולם באותה מידת נזק שהם גורמים בדרך כלל. כל הלחשים האחרים לא משפיעים עליהם.

גולם, חימר
קוביות פגיעה: 10 (50 נק"פ)
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: אגרוף (3ק10)
גלגול הצלה: 5
מיוחד: חסינות לכלי נשק חותכים ודוקרים, חסינות לרוב הלחשים
תנועה: 8
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 14 / 2600
הגולם "המקורי" מהפולקלור. גלמי חימר נוצרים על ידי כהנים רבי עוצמה; אלו הם פסלי חימר מסיביים של בני אדם, שניתנה להם תבונה בסיסית והיכולת לזוז ולמלא את פקודות אדוניהם. לכל סיבוב של לחימה, לגולם חימר יש 1% סיכוי (מצטבר) להשתולל מזעם, לשבור את השליטה של אדונו ולהתקיף אויבים ובני ברית כאחד. גלמי חימר חסינים לנזק מכלי נשק חותכים או דוקרים. הם חסינים לכל הלחשים מלבד אלו המשפיעים על אדמה, וגם לאלו יש השפעה פחותה מאד למעט יוצא דופן אחד – ניתן להשתמש בלחש רעידת אדמה על מנת להשמיד גולם חימר לחלוטין.

גורגון
קוביות פגיעה: 8
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: שיסוע (2ק6)
גלגול הצלה: 8
מיוחד: נשיפה הופכת לאבן
תנועה: 12
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 10 / 1400
גורגון נראה כמו פר גדול, מכוסה קשקשי דרקון. הנשיפה שלו הופכת יצורים לאבן (טווח של 20 מטר, ניתן לגלגל להצלה).

גמד
קוביות פגיעה: 1
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: פטיש מלחמה (1ק4 +1)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: מגלה תכונות של אבן
תנועה: 6
נטיה: סדר
דירוג קושי / נק"נ: 1 / 15
הנתונים הנ"ל הם לגמד הממוצע שאין לו מאפיינים מיוחדים אחרים. לגמד שומר או חייל יהיו בדרך כלל מקסימום נקודות פגיעה (8). לגמדים חזקים יותר (למשל מפקדי משמר או מפקדי חיילים) יכולות להיות יותר קוביות פגיעה, בונוסים יוצאי דופן לפגיעה או אפילו יכולות קסומות אם הדבר מתאפשר (המיתוסים הנורדים הם דוגמא טובה לכך). אם ברצונך לחסוך זמן, את לא חייבת ליצור דף דמות עבור גמדים דב"שים חזקים, אלא פשוט להשתמש בנתונים אלו ולתת להם יותר קוביות פגיעה ויכולות.

גרגויל
קוביות פגיעה: 4+4
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: 2 טפרים (1ק3), נשיכה (1ק4), קרן (1ק6)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: תעופה
תנועה: 9 (תעופה: 15)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 6 / 400
גרגוילים הם יצורים מעופפים הנראים כמו מפלצות דמויות אבן, המעטרות קירות של קתדרלות או חבויים בצינוקים עמוקים. הם טורפים אכזריים במיוחד.

גריפון
קוביות פגיעה: 7
דרג"ש: 3 [16]
התקפות: 2 טפרים (1ק4), נשיכה (2ק8)
גלגול הצלה: 9
מיוחד: תעופה
תנועה: 12 (תעופה: 27)
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 8 / 800
לגריפון גוף של אריה וראש, טפרים קדמיים, וכנפיים של נשר. ניתן לאלף יצורים אלו ולהשתמש בהם כחיות רכיבה. על פי רוב הם מקננים באיזורי הרים גבוהים, בהם הם מטילים את ביציהם וצדים את טרפם. מכיוון שניתן לאלף את גוזליהם, על גריפונים צעירים וביצי גריפון ניתן לקבל מחיר גבוה בשווקים שבערים הגדולות, מאצילים ומקוסמים.