דב
קוביות פגיעה: 4 + 1
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: 2 טפרים (1ק3) ונשיכה (1ק6)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: חיבוק
תנועה: 9
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 120
אם הדב פוגע בשני הטפרים שלו, הוא מחבק את הקורבן וגורם נזק נוסף של 1ק8 נק"פ. דובים גדולים יותר נמצאים בהרים, במערות, ובאזורי הקוטב, ולהם יותר קוביות פגיעה והם גורמים יותר נזק בחיבוק דב שלהם.

דג, ענק
קוביות פגיעה: משתנה (ראה למטה)
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: נשיכה (1ק6 לכל 2 מטרים של אורך)
גלגול הצלה: משתנה (ראה למטה)
מיוחד: אין (או בליעה, ראה למטה)
תנועה: משתנה (גלגל 1ק4 + 1 והכפל פי 10)
נטיה: ניטרלי (בדרך כלל)
דירוג קושי / נק"נ: משתנה
גודלו של דג ענק יכול לנוע ממשהו מעט יותר גדול מכריש ועד למשהו בגודל לוויתן. באופן כללי יצורים אלו יהיו בגודל של לפחות 4 מטרים, ויהיו בעלי 3 קב"פ לכל 2 מטרים של אורך. לכן אם מגלגלים דג ענק באופן אקראי, גלגלי 1ק4 + 3 כדי לקבוע את האורך ומספר קוביות הפגיעה יהיה פעם וחצי התוצאה הזו. אם גלגלת 4 (כלומר, הדג אמור להיות באורך 7 מטרים) אז זה דג באמת גדול: גלגלי 1ק6 במטרים והוסיפי לאורך הדג. לכן, האורך המירבי לדג ענק הוא 13 מטרים, ומסיבה כלשהי נראה שדג ענק לעולם לא יהיה באורך של 7 מטרים בדיוק, עניין הראוי לדיון פילוסופי. דגים ענקיים באמת יכולים לבלוע אנשים בשלמותם בגלגול טבעי של 18-20. השתמשי בכללים ליצירת מפלצות כדי לקבוע את גלגול ההצלה ונקודות הנסיון לגדלים השונים של דגי ענק. דגי ענק יכולים להיות בעלי תבונה (סיכוי של 5%), במקרה זה יכולה להיות להם נטיה שונה מניטרליות.

דובלין
קוביות פגיעה: 3 +1
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: נשיכה (2ק4) או לפי הנשק
גלגול הצלה: 14
מיוחד: מפתיע אויבים בתוצאה של 1-3
תנועה: 9
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 120
דמויי אדם גדולים, שעירים ודומים לגובלינים אלו, חמקמקים יותר מכפי שגודלם מרמז, כמעט תמיד הם יקבלו את ההזדמנות להפתיע אפילו אויבים ערניים בתוצאה של 1-3 בגלגול 1ק6.

דופלגנגר
קוביות פגיעה: 4
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: טפר (1ק12)
גלגול הצלה: 13 (5 נגד קסם)
מיוחד: חיקוי צורה, חסינות ללחשי שינה והקסמה
תנועה: 9
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
דופלגנגר יכול לשנות את צורתו כדי להידמות למראה הפיזי (כולל ביגוד וציוד) של כל אדם. יצורים אלו חסינים לשינה והקסמה, והם נחשבים עמידים לקסם למטרות כגון שבירת מנעול קסם ולחשים דומים. יש להם גלגול הצלה מאד טוב כנגד קסם (5).

דורס פסגות (רוק)
קוביות פגיעה: 12
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: נשיכה (3ק12), 2 טפרים (3ק6)
גלגול הצלה: 3
מיוחד: אין
תנועה: 3 תעופה: 30
נטייה: ניטרלי או סדר
דירוג קושי / נק"נ: 12 / 2,000
דורסי פסגות (רוק), הנקראים גם שלכים, הם ציפורי טרף אגדתיות, גדולות כל כך שהן טורפות פילים. ניתן לאלף גוזלים לשמש כחיות רכיבה, ולכן ביצים או גוזלי דורסי פסגות שווים ממון רב. דורסי פסגות יכולים להגיע עד ל-18 קוביות פגיעה, כאשר הנתונים שלהם משתפרים בהתאם.

דיונון, ענק
קוביות פגיעה: 6
דרג"ש: 3 [16]
התקפות: 10 (1ק3)
גלגול הצלה: 11
מיוחד: סילון, דיו, מחיצה
תנועה: שחייה: 9
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 9 / 1,100
אחרי שדיונון ענק פוגע עם אחת מזרועותיו, הוא גורם 1ק6 נזק אוטומטית כל סיבוב, אחרי 1ק3 בפגיעה הראשונה. כמו כן, יש סיכוי של 25% שהזרוע מצמידה את אחד מאיבריו של הקורבן לגופו ולא מאפשרת לו להשתמש בה (יש לגלגל כדי להחליט באופן אקראי אם זו יד ימין, שמאל, או רגל). דיונון ענק יכול לירוק מים החוצה בסילון כדי להגביר את המהירות שלו ל-27, וגם יכול לשחרר ענן דיו ענקי להסתיר את מקומו. אם דיונון ענק עוטף ספינה בזרועותיו, הוא יהרוס את הספינה בתוך 10 סיבובים, כשהוא גורם לספינה נזק בכל סיבוב.

דריאדה
קוביות פגיעה: 2
דרג"ש: 9 [10]
התקפות: פגיון עץ (1ק4)
גלגול הצלה: 16
מיוחד: הקסמת איש (-2 להצלה)
תנועה: 12
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 60
דריאדות הן רוחות עצים יפהפיות ממין נקבה. הן לעולם לא מתרחקות יותר מדי מעצי הבית שלהן. הן יכולות (ככוח קסם פנימי) להטיל הקסמה חזקה שפועלת כמו לחש הקסמת איש עם מחסר של 2- לגלגול ההצלה. מי שהוקסמו שבים רק לעיתים נדירות, או שהם נשמרים למשך מאה שנים ויום בתוך העץ של הדריאדה.

דרקונים

אורך גופו של דרקון הוא בערך מטר וחצי לכל קטגוריית גיל, עד לגודל הבוגר של 6 מטרים. לדרקונים יש כמות אוצר כפולה (כלומר ערך של מטבע זהב של פי ארבע מערך הנק"נ של הדרקון).

אל תגלגלי נק"פ באופן הרגיל לדרקונים. במקום זאת, קבעי את מספר קוביות הפגיעה של הדרקון ואת קטגורית הגיל שלו. קטגוריית הגיל מציינת גם כמה נק"פ יש לדרקון לכל קוביית פגיעה וגם לכמה נזק התקפת הנשיפה של הדרקון גורמת, בנקודות לקוביה:

1. דרקון צעיר מאד: 1 נק"פ לכל קוביית פגיעה. 1 נק"פ נזק לכל קוביה מהתקפת נשיפה.
2. צעיר: 2 נק"פ לכל קוביית פגיעה. 2 נק"פ נזק לכל קוביה מהתקפת נשיפה.
3. כמעט בוגר: 3 נק"פ לכל קוביית פגיעה. 3 נק"פ נזק לכל קוביה מהתקפת נשיפה.
4. בוגר: 4 נק"פ לכל קוביית פגיעה. 4 נק"פ נזק לכל קוביה מהתקפת נשיפה.
5. זקן: 5 נק"פ לכל קוביית פגיעה. 5 נק"פ נזק לכל קוביה מהתקפת נשיפה.
6. מאד זקן (100 שנים): 6 נק"פ לכל קוביית פגיעה. 6 נק"פ נזק לכל קוביה מהתקפת נשיפה.
7. ישיש (101 – 400 שנים): 7 נק"פ לכל קוביית פגיעה. 7 נק"פ נזק לכל קוביה מהתקפת נשיפה.
8. עתיק (401+ שנים): 8 נק"פ לכל קוביית פגיעה. 8 נק"פ נזק לכל קוביה מהתקפת נשיפה.

שימי לב שדרקונים, בעוד שהם יריבים מסוכנים, אינם בלתי מנוצחים. בעולם פנטזיה דמוי ימי הביניים, דרקונים הם בעיה נפוצה יותר מאשר יצורים דמויי אלים מהאגדות – על כן הסטטיסטיקות של הדרקונים משקפות יריבים קטלניים אך לא אגדתיים. המנחה, כמובן, יכולה ליצור נתונים עבור תפיסה "מיתית" של דרקונים. מכיוון שלא מגלגלים קוביות על מנת לקבוע נק"פ לדרקון, אפשר שלדרקון מיתי אמיתי יהיו יותר נקודות פגיעה לכל קובייה מאשר אפשרי לגלגל בקוביית פגיעה.
נשיפת דרקון: לכל הדרקונים נשיפת דרקון אשר ניתנת לשימוש שלוש פעמים ביום. המנחה מחליטה מתי הדרקון משתמש בנשיפה שלו, או שניתן לגלגל סיכוי של 60% בכל סיבוב. הנזק הנגרם מהנשיפה מצויין תחת קטגורית הגיל. נשיפת דרקון מופיעה בשלוש צורות:

1. צורת ענן לנשיפת גזים.
2. צורת קו, לדרקונים יורקים.
3. צורת חרוט לכל האחרים.

המימדים של נשיפת הדרקון משתנים בהתאם לסוגו של הדרקון.
אם דרקון מנוצח בנזק הכנעה (ראה חוקי קרב), הוא יכנע וישרת את מנצחיו, אפילו עד לנקודה בה הוא ירשה לעצמו להימכר. עם זאת, דרקונים מוכנעים הם נאמנים רק כל עוד התרשמותם ופחדם מבעליהם נותרת. סימנים של חולשה עלולים לגרום לדרקון להימלט או אפילו להתקיף את אדונו.

לדרקון צבעוני רגיל יש בדרך כלל דירוג קושי המבוסס על הנק"פ שלו: דירוג קושי = (נק"פ / 4) + 2.

דרקון, אדום
קוביות פגיעה: 9-11
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק8), נשיכה (3ק10)
גלגול הצלה: 6, 5 או 4
מיוחד: נושף אש
תנועה: 9 (תעופה: 24)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: דירוג קושי = (נק"פ / 4) + 2
הדרקונים האדומים הם הלטאות נושפות האש מהאגדות. הם נושפים אש בחרוט שאורכו 30 מטרים ורוחבו 10 מטרים בבסיסו. יש סיכוי של 75% שדרקון אדום ידע לדבר, ויש סיכוי של 20% שדרקון אדום מדבר יוכל להטיל 1ק4 לחשי קוסם מהעוצמה הראשונה, 1ק3 לחשי קוסם מהעוצמה השניה ו-1ק2 לחשי קוסם מהעוצמה השלישית.

דרקון, זהב
קוביות פגיעה: 10-12
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק8), נשיכה (2ק10)
גלגול הצלה: 5, 4 או 3
מיוחד: נושף גז רעיל או אש
תנועה: 9 (תעופה: 24)
נטיה: סדר
דירוג קושי / נק"נ: דירוג קושי = (נק"פ / 4) + 2
דרקוני זהב הם לטאות הענק האצילות מהאגדות. הם יכולים לנשוף ענן של גז רעיל בקוטר 17 מטרים (הצלחה בגלגול הצלה תפחית את הנזק לחצי) או אש בחרוט שאורכו 30 מטרים ורוחבו 10 מטרים בבסיסו. יש סיכוי של 100% שדרקון זהב ידע לדבר, ויש סיכוי של 25% שדרקון זהב מדבר יוכל להטיל 1ק4 לחשי קוסם מהעוצמה הראשונה, 1ק3 לחשי קוסם מהעוצמה השניה, 1ק2 לחשי קוסם מהעוצמה השלישית ולחש קוסם אחד מהעוצמה הרביעית.

דרקון, ירוק
קוביות פגיעה: 7-9
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק6), נשיכה (1ק10)
גלגול הצלה: 9, 8 או 6
מיוחד: נשיפת גז רעיל
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: דירוג קושי = (נק"פ / 4) + 2
דרקונים ירוקים יכולים לנשוף של ענן של גז רעיל בקוטר 17 מטרים (הצלחה בגלגול הצלה תפחית את הנזק לחצי). יש סיכוי של 55% שדרקון ירוק ידע לדבר, ויש סיכוי של 10% שדרקון ירוק מדבר יוכל להטיל 1ק4 לחשי קוסם מהעוצמה הראשונה ו-1ק3 לחשי קוסם מהעוצמה השניה.

דרקון, כחול
קוביות פגיעה: 8-10
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק6), נשיכה (3ק6)
גלגול הצלה: 8, 6 או 5
מיוחד: יורק ברקים
תנועה: (תעופה: 24)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: דירוג קושי = (נק"פ / 4) + 2
דרקונים כחולים יורקים הבזק של ברקים בקו שרוחבו 2 מטרים ואורכו 30 מטרים, הפוגע בכל דבר בנתיבו. הצלחה בגלגול הצלה תפחית את הנזק לחצי. יש סיכוי של 65% שדרקון כחול ידע לדבר, ויש סיכוי של 15% שדרקון כחול מדבר יוכל להטיל 1ק4 לחשי קוסם מהעוצמה הראשונה ו-1ק3 לחשי קוסם מהעוצמה השניה.

דרקון, לבן
קוביות פגיעה: 5-7
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק4), נשיכה (2ק8)
גלגול הצלה: 12, 11 או 9
מיוחד: יורק קור
תנועה: 9 (תעופה: 24)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: דירוג קושי = (נק"פ / 4) + 2
דרקונים לבנים נמצאים בדרך כלל באיזורים קרים, בהם הם מסווים עצמם בקרח ובשלג ואורבים לטרפם. הם נושפים חרוט של כפור ואויר קר עד מאד שאורכו 23 מטרים ורוחבו 10 מטרים בבסיסו. דרקונים לבנים אינם מסוגלים לדבר או להטיל לחשים.

דרקון, שחור
קוביות פגיעה: 6-8
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק4), נשיכה (3ק6)
גלגול הצלה: 11, 9 או 8
מיוחד: יורק חומצה
תנועה: 9 (תעופה: 24)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: דירוג קושי = (נק"פ / 4) + 2
דרקונים שחורים יורקים חומצה קטלנית ומאכלת, המכסה הכל בקו שרוחבו שני מטרים ואורכו 20 מטרים. יש סיכוי של 45% שדרקון שחור ידע לדבר, ויש סיכוי של 5% שדרקון שחור מדבר יוכל להטיל 1ק4 לחשי קוסם מהעוצמה הראשונה.

דרקונון
קוביות פגיעה: 8
דרג"ש: 3 [16]
התקפות: נשיכה (2ק8) או עוקץ (1ק6)
גלגול הצלה: 8
מיוחד: עוקץ רעיל, תעופה
תנועה: 6 (תעופה: 24)
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 9 / 1,100

דרקונון הוא מין דרקוני בעל שתי רגליים. יצורים אלו הם קטנים יותר ופחות תבוניים מאשר דרקונים אמיתיים בעלי ארבע רגליים, וכמובן שאין להם נשק נשיפה. לכל דרקונון יש עוקץ רעיל, בדומה לעקרב, בקצה הזנב. אם כי הם לא מסוגלים להתקיף גם בנשיכה וגם בעקיצה באותו הסיבוב. בכל סיבוב יש 60% סיכוי שהדרקונון יתקוף עם הזנב, שיכול להגיע לטווח רחוק יותר מאשר צווארו.

הובגובלין
קוביות פגיעה: 1+1
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: נשק (1ק8)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: אין
תנועה: 9
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 1 / 15
הובגובלינים נראים כמו גובלינים גדולים יותר, ייתכן והם גזע נפרד, שחיים בנפרד מדודניהם הקטנים יותר, או ביניהם, להחלטת המנחה. לשם אפיון עולם המערכה שלה, המנחה יכולה להחליט שהובגובלינים הם גובלינים "פיי" בדומה לאגדיות האיריות, בעוד שגובלינים רגילים דומים יותר לשוכני המערות מספריו של טולקין.

הידרה
קוביות פגיעה: 5 עד 12 כמספר הראשים
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: 5 עד 12 נשיכות (1ק6)
גלגול הצלה: 12, 11, 9, 8, 7, 6, 5, 4 או 3
מיוחד: אין
תנועה: 9
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 5 קב"פ (7 / 600) 6 קב"פ (8 / 800) 7 קב"פ (9 / 1,000) 8 קב"פ (10 / 1,400) 9 קב"פ (11 / 1,700) 10 קב"פ (12 / 2,000) 11 קב"פ (13 / 2,300) 12 קב"פ (14 / 2,600)
הידרות הן זוחלים ענקיים, דמויי נחש או לטאות עצומות, בעלי ראשים רבים. לכל ראש יש קובית פגיעה משל עצמו, וכאשר הראש חוטף מספיק נזק, רק הראש הזה מת. לגוף יש אותו מספר קוביות פגיעה כמספר הראשים, לכן אסטרטגיה טובה להתמודד עם ההידרה היא להתרכז בהריגת ראשים (כאשר כל הראשים מתים גם הגוף מת) או בהריגת ההידרה דרך גרימת נזק לגוף (כאשר לגוף נגמרות נקודות הפגיעה, גם הראשים מתים). ידוע שקיימות הידרות שמחדשות נזק והידרות שנושפות אש.

היפוגריף
קוביות פגיעה: 3+3
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: 2 טפרים (1ק6) ונשיכה (1ק10)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: תעופה
תנועה: 18 (תעופה: 24)
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 120
ההיפוגריף דומה לגריפון, יש לו ראש, טפרים קדמיים וכנפים של נשר, אבל במקום גוף של אריה יש לו גוף של סוס. האפוס אורלנו המטורף (שנכתב על ידי המשורר אריוסטו ב-1516) מרמז שההיפוגריף הוא צאצא של גריפון ושל סוס – אבל הם כנראה זן עצמאי, משום שהמסורת גורסת כי גריפונים תוקפים היפוגריפים לעיתים קרובות. היפוגריפים פחות קשה לאלף מאשר גריפונים – שוב, כמו באפוס אורלנו המטורף: "נמשך על ידי קסם ממאורתו הרחוקה, הקוסם חשב אך כיצד לאלף את הסייח; וכך, בחודש, הורה לו לשאת אוכף, לנשוך ואל המטרה לדהור; ולבצע על פני האדמה ובאוויר, את כל התמרונים, המסלולים והגלגולים…"

הרפיה
קוביות פגיעה: 3
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: 2 טפרים (1ק3) ונשק (1ק6)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: תעופה, שיר סירנה
תנועה: 6 (תעופה: 18)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 120
להרפיות יש פלג גוף עליון של אישה ופלג גוף תחתון, וכנפיים, של נשר. השיר שלהן מכשף את השומע ומושך אותו אל ההרפיה (ניתן לגלגל להצלה), ומגעה של ההרפיה נחשב כהטלת לחש הקסמת איש (גם כאן ניתן לגלגל להצלה).