זאב
קוביות פגיעה: 2 + 2
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: נשיכה (1ק4 +1)
גלגול הצלה: 16
מיוחד: אין
תנועה: 18
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 2 / 30
זאבים תוקפים בלהקה, ואפשר לפגוש בהם במספרים גדולים. זאב זכר יכול לשקול בין 35 ל-45 ק"ג.

זאב אימים
קוביות פגיעה: 4
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: נשיכה (1ק6 +1)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: אין
תנועה: 18
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 120
זאבי אימים הם זאבים גדולים, אינטליגנטים, ומרושעים. ייתכן ויש להם מקור על טבעי.

זוחל אשפתות
קוביות פגיעה: 2 + 4
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: נשיכה (1 נק"פ) ו-6 זרועות מישוש
גלגול הצלה: 14
מיוחד: זרועות המישוש גורמות לשיתוק
תנועה: 12
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 240
ליצור דמוי זחל זה יש 6 זרועות מישוש מתנופפות אשר, כאשר נפגעים מהן, מחייבות ביצוע גלגול הצלה או לסבול משיתוק ל-2ק6 תורות. אוכלי נבלות תת קרקעיים אלו יכולים להיות אגרסיביים כאשר הם רעבים, וירדפו את טרפם, אלא אם דעתם מוסחת. הם מטפסים טובים, אבל כאשר הם חוצים מים הם מסוגלים רק לצוף עם הזרם.

זומבי
קוביות פגיעה: 2
דרג"ש: 8 [11], או 7 [12] עם מגן
התקפות: נשק או מכה (1ק8)
גלגול הצלה: 16
מיוחד: חסינות להרדמה והקסמה
תנועה: 6
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 2 / 30
זומבים הם יצורים אל-מתים ללא שכל ותודעה, מתים מהלכים. (אלו הם גופות מונפשות בלבד, ובשונה מטורפי גופות אינם מדבקים באל-מוות.) אם הם מדבקים באל-מוות הם צריכים להיות שווים מעט יותר נק"נ מכפי שמוצג כאן, ואם אפילו פגיעה אחת מזומבי גורמת להדבקות או לכל סוג של מחלה, הם צריכים להיות שווים יותר הרבה יותר נק"נ. אולם, הזומבי הרגיל הוא פשוט גופה שהונפשה על מנת לבצע את רצונו של מנפישה.

חד קרן
קוביות פגיעה: 4 +5
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 פרסות (1ק8), קרן (1ק8)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: נזק כפול בהסתערות, שיגור, 25% חסינות לקסם
תנועה: 24
נטייה: סדר
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
חדי-קרן הם יצורים ביישנים וחורשי טובה, שיאפשרו רק לעלמה צנועה להתקרב אליהם. הם יכולים להשתגר, פעם ביום, למרחק של עד 120 מטרים, עם או בלי רוכב. לפי האגדה, קרן החד קרן יכולה לרפא (המנחה יכולה, אם תרצה, להשלים את הפרטים). יש מקום רב להוספת סוגים נוספים של חדי קרן: מרושעים, מכונפים, וכן הלאה.

חזיר בר
קוביות פגיעה: 3+3
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: שיסוע (3ק4)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: ממשיך להתקיף 2 סיבובים לאחר המוות
תנועה: 15
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 120
חזירי בר ממשיכים להתקיף עוד 2 סיבובים אחרי שנותר להם אפס נק"פ, לפני שהם נופלים ומתים סופית. אפשר להשתמש בנתונים של חזיר הבר עבור "יצורי פרא כחולים עם חטים ממישורי יימר" או כל דבר אחר שמתאים למערכה שלך.

חיפושית אש מפלצתית
דרג"ש: 4 [15]
קוביות פגיעה: 1 +3
התקפות: נשיכה (1ק4 +2)
גלגול הצלה: 18
מיוחד: אין
תנועה: 12
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 1 / 15
לחיפושית האש המפלצתית בלוטות זוהרות באור אדמדם בחלקה האחורי, בלוטות שממשיכות להאיר גם 1ק6 ימים אחרי שמסירים אותן מהחיפושית. הבלוטות מאירות בטווח 3 מטרים.

חלזון, מפלצתי
קוביות פגיעה: 12
דרג"ש: 8 [11]
התקפות: נשיכה (1ק12) או חומצה
גלגול הצלה: 3
מיוחד: יריקת חומצה (6ק6)
תנועה: 6
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 13 / 2,300
החלזון המפלצתי הוא יצור עצום, בשרו נראה כגומי מכוסה ריר, ולגמרי חסין לנשקים קהים. בנוסף לנשיכה החקה שלהם, חלזונות מפלצתיים יכולים לירוק את הריר החומצי שלהם על מטרה אחת בכל פעם. הטווח הבסיסי הוא 20 מטרים, ועד לטווח הזה, לחלזון יש 50% סיכוי לפגוע (לא צריך לגלגל גלגול התקפה). על כל 3 מטרים מעבר לטווח הבסיסי, הסיכוי לפגוע יורד ב-10%, עד לטווח מקסימלי של 32 מטרים וסיכוי 10% לפגוע. ביריקה הראשונה שלו בקרב, החלזון לא יכול לעבור את הטווח הבסיסי שלו, והסיכוי שלו לפגוע הוא 10%. חלזונות מפלצתיים מסוימים יכולים להיות בעלי ריר חזק יותר או חלש יותר, הגורמים לנזק שונה מהכתוב.

חנקן רצפה
קוביות פגיעה: 10 עד 12
דרג"ש: 3 [16]
התקפות: עטיפה
גלגול הצלה: 5, 4 או 3
מיוחד: חסינויות, עוטף וחונק
תנועה: 1
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 10 קב"פ (11 / 1,700) 11 קב"פ (12 / 2,000) 12 קב"פ (13 / 2,300)
חנקני רצפה נראים כמו דגי סחוס גדולים עם כנפיים, הדומים בצבע ובטקסטורה לרצפות האבן באזורים התת-קרקעיים שבהם הם חיים. כאשר טרף צועד על גופו של חנקן הרצפה, הוא מרים את כנפיו במהירות כדי לעטוף את קורבנותיו (עד לארבעה במקסימום). הקורבנות נחנקים תוך 7 סיבובים. חנקני רצפה חסינים לנזק קור, ואש גורמת רק לחצי נזק.

טורף גופות
קוביות פגיעה: 2
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: 2 טפרים (1ק3) נשיכה (1ק4)
גלגול הצלה: 16
מיוחד: חסינות, שיתוק
תנועה: 9
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 60
טורפי גופות הם אל-מתים המסתובבים בלהקות, וטורפים גופות. הם חסינים, כמו רוב האלמתים, ללחשי הקסמה ושינה. טורפי הגופות הם יצורים ערמומיים במיוחד, ומסוכנים מאוד משום מגעם המשתק: בכל פגיעה מטורף גופות, על הקורבן להציל בגלגול הצלה או להיות משותק למשך 3ק6 סיבובים.

טחב צהוב
התקפות: 1ק6 במגע
מיוחד: נבגים רעילים
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 60
טחב צהוב הוא סוג של פטריה תת-קרקעית; הוא לא זז או מתקיף. אם מכים או נוגעים בטחב הצהוב, יש 50% סיכוי שהוא ישחרר ענן של נבגים רעילים, בקוטר של 3 מטרים לערך. אם לא מצליחים בגלגול הצלה, הקורבן ששואף את הנבגים מת מוות אכזרי. אפילו רק נגיעה בטחב גורמת לנזק של 1ק6 מחומצה ליצור שנוגע בטחב. ניתן להרוס את הטחב בעזרת אש.

טיטאן
קוביות פגיעה: 17 עד 22
דרג"ש: 2 [17] עד 3- [22]
התקפות: נשק (2ק8)
גלגול הצלה: 3
מיוחד: לחשים
תנועה: 21
נטייה: כלשהי
דירוג קושי / נק"נ: 19 / 4,100, לכל קב"פ מעל 17 הוסף 1 לדירוג קושי ו-300 נק"נ
טיטאנים הם יצורים אגדתיים, חזקים כמעט כאלים. לכל טיטאן יש לחשי קוסם (2 לחשים מכל עוצמה, מ-1 עד 7) ולחשי כוהן (2 לחשים מכל עוצמה, מ-1 עד 7). המנחה יכולה לתת לטיטאן יכולות קסומות במקום לחשים – טיטאנים שונים יכולים להיות בעלי אישיות, וכוחות שונים.

טרול
קוביות פגיעה: 6 +3
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: 2 טפרים (1ק4), נשיכה (1ק8)
גלגול הצלה: 11
מיוחד: התחדשות
תנועה: 12
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 8 / 800
טרולים גבוהים כמו עוגים, וחזקים כמוהם. אולם, שלא כמו עוגים, הם תוקפים בעזרת טפרים ונשיכה במקום נשקים. טרולים מתחדשים, זאת אומרת שכל נזק שנגרם להם מתרפא תוך דקות (בקצב של 3 נק"פ בסיבוב). הדרך היחידה להרוג טרול לגמרי היא להטביע אותו בחומצה או לשרוף אותו. טרולים יכולים אפילו לחדש איברים שנכרתו, ואפילו את ראשם.

טריאנט
קוביות פגיעה: 6 +1ק6 קב"פ
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 מכות (2ק6, 3ק6, או 4ק6)
גלגול הצלה: 9, 8, 6, 5, 4, או 3
מיוחד: שליטה בעצים
תנועה: 12
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 7 קב"פ: (7 / 600) 8 קב"פ: (8 / 800) 9 קב"פ: (9 / 1,100) 10 קב"פ: (10 / 1,400) 11 קב"פ: (11 / 1,700) 12 קב"פ: (12 / 2,000)
טריאנטים הם דמויי-עצים המגינים ורועים עצים ביערות. בהתאם לגודל שלהם, לטריאנטים יש קוביות פגיעה שונות והם גורמים נזק שונה: טריאנטים עם קב"פ 7 או 8 גורמים ל-2ק6 נק"פ נזק במכה, טריאנטים עם קב"פ 9 או 10 גורמים ל-3ק6 נק"פ נזק במכה, טריאנטים עם קב"פ 11 או 12 גורמים ל-4ק6 נק"פ נזק במכה. כל הטריאנטים יכולים להנפיש עצים סביבם בטווח 20 מטרים, לגרום להם לזוז במהירות 3, ואולי אף להתקיף. טריאנט יחיד לא יכול להעיר יותר משני עצים.