יחדוק
קוביות פגיעה: 1 + 1
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: עוקץ (1ק3 + ניקוז דם)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: ניקוז דם 1ק4 / סיבוב
תנועה: 3 (תעופה: 18)
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 1 / 15
יחדוקים נראים כמו טורפי-נמלים קטנים, מכוסי נוצות ובעלי כנפיים. היחדוק דוקר את הקורבן שלו עם החדק שלו ומוצץ ממנו דם. אחרי הפגיעה הראשונה, היחדוק נשאר צמוד לקורבן שלו וממשיך לגרום נזק אוטומטי בקצב של 1ק4 נק"פ בסיבוב.

ייטי
קוביות פגיעה: 5
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: 2 אגרופים (1ק6)
גלגול הצלה: 12
מיוחד: חסין לקור, חיבוק, פחד
תנועה: 14
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 7 / 600
הייטי הוא "הביגפוט" של הקוטב הצפוני וההרים הגבוהים. אם ייטי פוגע ביריבו בשני אגרופיו, הוא תופס אותו בחיבוק דב הגורם לנזק של 2ק6 נק"פ נוספים. מי שנלכד כך בזרועותיו של הייטי צריך להצליח בגלגול הצלה או להיות משותק מפחד למשך 1ק3 סיבובים, אשר במהלכם התקפות הייטי מצליחות באופן אוטומאטי. הייטי מאד חכמים, ויכולים להיות מרושעים למדי. הם חסינים לקור רגיל וקסום.

יללמוות
קוביות פגיעה: 7
דרג"ש: 0 [19]
התקפות: טפרים (1ק8)
גלגול הצלה: 9
מיוחד: ראה בהמשך
תנועה: 6
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 120
יללמוות הן סוג מחריד של אל-מת, החיות בביצות ומקומות מרוחקים אחרים. כדי לפגוע ביללמוות יש לתקוף אותה בנשק מכסף או נשק קסום. יש להן חסינות לקסם של 49%, והן חסינות להקסמות. פעם ביום הן יכולות לילל יללת מוות, מה שמחייב גלגול הצלה מכל השומע את היללה. מי שנכשל בגלגול מת בתוך 2ק6 סיבובים.

יללמוות יכולות לנוע מעל מים אם הן חייבות, אבל אם הן חוצות מים זורמים, הן מאבדות את החסינות שלהן לקסם למשך 3ק6 שעות. הן נראות כמו בני אדם רזים מאוד (נשים או גברים) ולהן שיער ארוך, מלוכלך, ועיניים צהובות זוהרות. לעתים קרובות הן לבושות בגלימות וברדסים. למטרות גירוש מתים הן נחשבות כאל-מת מסוג 9.

ינשודוב
קוביות פגיעה: 5 +1
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: 2 טפרים (1ק6) ונשיכה (2ק6)
גלגול הצלה: 12
מיוחד: חיבוק
תנועה: 12
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
לינשודוב יש גוף של דב ענקי אבל מקור של ינשוף, יש לו כרבולת נוצות, ונוצות במקומות נוספים בגוף. בתוצאה טבעית של 18 ומעלה בגלגול ההתקפה שלו, הינשודוב אוסף את הקורבן שלו לחיבוק מוחץ שגורם נזק נוסף של 2ק8 נק"פ.

יסודנים

יסודים הם ביטוי חי של חומר בצורתו הבסיסית ביותר: אדמה, אוויר, אש או מים. בדרך כלל מזמנים יסודנים ממישורי היסודות, בעזרת לחשי קסם רבי עוצמה. ניתן "לאזוק" יצורים אלו לחפצים או למבנים, כדי לתת להם תכונות קסומות. ליסודונים יש תבונה בסיסית ביותר, עם זאת, הם חזקים כאיתני הטבע בעצמם.

יסודן, אדמה
קוביות פגיעה: 8, 12, או 16
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: אגרוף (3ק6)
גלגול הצלה: 8, 3 או 3
מיוחד: הריסת אבנים
תנועה: 6
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 8 קב"פ (9 / 1,100), 12 קב"פ (13 / 2,300), 16 קב"פ (17 / 3,400)
יסודני אדמה נראים כגוש אדמה ואפר, בערך בצורת אדם ענקי. הם מכים באויביהם באגרופיהם הענקיים, למרות שהנזק יורד ל-1ק6 אם האויב לא עומד על אדמה או על סלע. יסודני אדמה יכולים לשבור ולהרוס מבני אבן, ומסוגלים להרוס קיר או חומה בנויים היטב תוך 1ק4 +4 סיבובים.

יסודן, אוויר
קוביות פגיעה: 8, 12, או 16
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: מכה (2ק8)
גלגול הצלה: 8, 3 או 3
מיוחד: סופה
תנועה: תעופה: 36
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 8 קב"פ (9 / 1,100), 12 קב"פ (13 / 2,300), 16 קב"פ (17 / 3,400)
יסודן אוויר יכול להפוך לסופת אוויר בקוטר 10 מטרים, שמעיפה כל יצור עם קב"פ 1 או פחות למרחק רב (ובדרך כלל הורגת אותם). סופות אוויר אלו הן בגובה של כ-30 מטרים.

יסודן, אש
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: מכה (2ק6)
קוביות פגיעה: 8, 12, או 16
גלגול הצלה: 8, 3 או 3
מיוחד: הצתת חומר
תנועה: 12
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 8 קב"פ (9 / 1,100), 12 קב"פ (13 / 2,300), 16 קב"פ (17 / 3,400)
יסודני אש נראים כגוש אש חסר צורה, אולי בעלי צורת אדם מעורפלת. התקפותיהם גורמות לחומרים דליקים (כולל עץ) לבעור אם החומר נכשל בגלגול הצלה (לפי החלטת המנחה).

יסודן, מים
קוביות פגיעה: 8, 12, או 16
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: מכה (3ק6)
גלגול הצלה: 8, 3 או 3
מיוחד: יכול להפוך ספינות
תנועה: 6 שחיה: 18
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 8 קב"פ (9 / 1,100), 12 קב"פ (13 / 2,300), 16 קב"פ (17 / 3,400)
יסודני מים לא יכולים להתרחק יותר מ-20 מטרים ממאגר מים גדול כלשהו, והנזק שלהם יורד ל-1ק6 אם הקורבן שלהם לא נמצא בתוך מים (עומד, שוחה, ספוג במים, וכן הלאה). יצורים רבי עוצמה אלו יכולים להפוך סירות קטנות, ואפילו להפוך ספינה גדולה אם הם משקיעים בכך 1ק4 +4 סיבובים. במים, הם יכולים לתקוף ספינות ולשבור אותן לחלוטין תוך שעה אם לא מפריעים להם או מסיחים את דעתם.

כימרה
קוביות פגיעה: 9
דרג"ש: עז 6 [13] אריה 5 [14] דרקון 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק3), 2 קרניים(1ק4), נשיכת אריה (2ק4), נשיכת דרקון (3ק4)
גלגול הצלה: 6
מיוחד: תעופה, אש
תנועה: 9 תעופה: 18
נטיה: תוהו (לעיתים ניטרלי)
דירוג קושי / נק"נ: 11 / 1700
לכימרה יש שלושה ראשים: האחד ראש עז, השני ראש של אריה, והשלישי ראש של דרקון. מגופה דמוי האריה יוצא זוג כנפיים ענקיות. ראש הדרקון יכול לנשוף אש (3 פעמים ביום), לטווח 17 מטרים, ולגרום ל-3ק8 נזק לכל מי שנקלע להדף הלוהט (גלגול הצלה מפחית את הנזק לחצי).

כלב הבהוב
דרג"ש: 5 [15]
קוביות פגיעה: 4
התקפות: נשיכות (1ק6)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: שיגור
תנועה: 12
נטיה: סדר
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 240
כלבי הבהוב צדים בלהקות, הם חכמים ובדרך כלל ידידותיים ליצורים שאינם חורשי רעות. הם יכולים לשגר את עצמם למרחקים קצרים, ללא סיכוי לטעות, ומתקיפים באותו תור שבו הם משתגרים – ברוב המקרים (75%) הם יכולים לשגר עצמם מאחורי האויב שלהם ולתקוף אותו מאחור, עם הבונוסים המתאימים.

כלב שאול
קוביות פגיעה: 4 עד 7
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: נשיכה (1ק6)
גלגול הצלה: 13, 12, 11 או 9
מיוחד: נשיפת אש
תנועה: 12
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 4 קב"פ: (5 / 240) 5 קב"פ: (6 / 400) 6 קב"פ: (7 / 600) 7 קב"פ: (8 / 800)
כלבי שאול הם כלבים נושפי אש שמגיעים מהעולם התחתון או המישורים התחתונים. בנוסף לנשיכה, הם יכולים לנשוף אש כל סיבוב, וגורמים 2 נק"פ נזק לכל קב"פ שלהם (טווח 3 מטרים, גלגול הצלה יפחית את הנזק לחצי).

כריש אדמה
קוביות פגיעה: 7 עד 10
דרג"ש: 2- [21]
התקפות: נשיכה (4ק12), ושני טפרים (3ק6)
גלגול הצלה: 9 (7 קב"פ), 8 (8 קב"פ), 6 (9 קב"פ), 5 (10 קב"פ)
מיוחד: זינוק, הפתעה
תנועה: 15
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 7 קב"פ (9 / 1100), 8 קב"פ (10 / 1400), 9 קב"פ (11 / 1700), 10 קב"פ (12, 2000)
גובהו מעל שלושה מטרים, כריש האדמה מכוסה בציפוי שריון טבעי כמו של ארמדילו ויש לו ראש דמוי מקור שנפער על מנת לחשוף שיניים משוננות ומאיימות. יצורים אלו יכולים לזנק אל ההתקפה, במקרה זה הם לא יכולים לנשוך, אך הם יכולים לתקוף עם כל ארבעת טפריהם. כרישי אדמה מתחפרים מתחת לאדמה על מנת להפתיע את טרפם, ומשאירים תלם אדמה בעקבותיהם, הנגרם מהרכס הגבי בשריון של היצור. ציידים רעבתניים אלו אוכלים סוסים וזוטונים בהתלהבות, למרות שהם יטרפו כל דבר, מגיריות ועד למחרשות, אם המזון המועדף שלהם אינו זמין. על אף שכרישי אדמה מתחפרים, הם לא יורדים עמוק יותר אל האדמה, משום שהם טורפים על פני השטח. כאשר הרכס הגבי של כריש האדמה עולה (בעת לחימה זה בדרך כלל רק לאחר שהוא כבר נפצע), האזור שמתחת הוא בדרג"ש 6 [13], ואזור פגיע זה יכול להיות מותקף אם המפלצת מוקפת טוב מספיק על מנת שיריביה יוכלו לתקוף הן מאחור והן מלפנים.

לטאיש (איש לטאה)
קוביות פגיעה: 2 +1
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: 2 טפרים (1ק3), נשיכה (1ק8)
גלגול הצלה: 16
מיוחד: מתחת למים
תנועה: 6 (שחייה: 12)
נטייה: בדרך כלל תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 2 / 30
לטאישים הם יצורי לטאה דמויי אדם, שבדרך כלל חיים בכפרים שבטיים בעומק ביצות מבאישות. חלקם יכולים להישאר מתחת למים בלי לנשום למשך שעה או יותר, וחלקם הם דו-חיים שיכולים לנשום מתחת למים.

ליקנטרופים

ליקנטרופים הם אנשי-חיה, במיוחד כאלו שהמחלה מאפשרת להם לשנות צורה לכזאת המשלבת את צורת החיה וצורת האדם שלהם. אי אפשר לפגוע בהם בעזרת נשקים רגילים: רק נשקים קסומים או כסופים גורמים להם נזק. אם מישהו ניזוק מליקנטרופ ומאבד לפחות 50% מהנק"פ שלו, אותו מישהו יהפוך לליקנטרופ גם הוא.

ליקנטרופ, איש-דב
קוביות פגיעה: 7 + 3
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק3) נשיכה (2ק4)
גלגול הצלה: 9
מיוחד: ליקנטרופיה, נפגע רק מכלי נשק כסופים או קסומים
תנועה: 9
נטייה: ניטרלי או תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 8 / 800
אנשי-דב נמצאים לרוב ביערות באקלים ממוזג.

ליקנטרופ, איש-זאב
קוביות פגיעה: 4 + 4
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: נשיכה (2ק4)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: ליקנטרופיה, נפגע רק מנשקים כסופים או קסומים
תנועה: 12
נטייה: בדרך כלל תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
אנשי-זאב הם הליקנטרופים הנפוצים שרואים בסרטי אימה. מלבד לצורת איש הזאב הם יכולים להפוך גם לזאבים של ממש. צמח האקוניטון יכול להרחיק אנשי זאב… לזמן מה.

ליקנטרופ, איש-חזיר-בר
קוביות פגיעה: 5 + 2
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: נשיכה (2ק6)
גלגול הצלה: 12
מיוחד: ליקנטרופיה, נפגע רק מכלי נשק כסופים או קסומים
תנועה: 12
נטייה: ניטרלי או תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 6 / 400
אנשי-חזיר-בר נמצאים לרוב באזורי פרא מרוחקים.

ליקנטרופ, איש-טיגריס
קוביות פגיעה: 6
דרג"ש: 3 [16]
התקפות: 2 טפרים (1ק4) נשיכה (1ק10)
גלגול הצלה: 11
מיוחד: ליקנטרופיה, נפגע רק מכלי נשק כסופים או קסומים
תנועה: 12
נטייה: ניטרלי או תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 7 / 600
אנשי-טיגריס בדרך כלל נמצאים בערים טרופיות או בהריסות במעמקי הג'ונגל, אבל יכולים להופיע גם באזורים קרים יותר, אם יש טיגריסים שחיים באזור.

ליקנטרופ, עכבריש
קוביות פגיעה: 3
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: נשיכה (1ק3), נשק (1ק6)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: שולט בעכברושים, ליקנטרופיה, נפגע רק מכלי נשק כסופים או קסומים
תנועה: 12
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 120
אנשי-עכברוש בדרך כלל נמצאים בערים, שורצים בסמטאות אפלות. אנשי-עכברוש יכולים לשלוט בעכברושים רגילים, והם חמקמקים מאוד, הם מפתיעים את האויבים שלהם בתוצאה 1-4 בגלגול 1ק6.

ליץ'
קוביות פגיעה: 12+
דרג"ש: 0 [20]
התקפות: יד (1ק10 + שיתוק אוטומטי)
גלגול הצלה: 3
מיוחד: מראה גורם לפחד משתק, מגע גורם לשיתוק אוטומטי, לחשים
תנועה: 6
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 12 קב"פ (15 / 2,900) 13 קב"פ (16 / 3,200) 14 קב"פ (17 / 3,500) 15 קב"פ (18 / 3,800) 16 קב"פ (19 / 4,100) 17 קב"פ (20 / 4,400) 18 קב"פ (21 / 4,700)
ליץ' הוא השריד האלמת של קוסם, שהפך לליץ' או במעשיו שלו או כתוצאה מכוחות קסומים אחרים (אולי תאונה בנסיונות הקסומים שלהם). לליץ' יש את אותן קוביות פגיעה ואותן יכולות הטלת לחשים כמו שהיו לו כאשר היה חי. מגעו של הליץ' גורם לשיתוק ללא גלגול הצלה, ואפילו רק לראות אותו גורם לפחד משתק אצל יצורים עם 4 קב"פ או פחות. ליצ'ים הם אינטליגנטיים מאוד, וחורשי רעות לחלוטין.