עוג
קוביות פגיעה: 4 +1
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: נשק (1ק10 +1)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: אין
תנועה: 9
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 120
לרוב עוגים טיפשים למדי, אבל יש ביניהם עוגים נבונים יותר.

עוג-מג
קוביות פגיעה: 5 +4
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: נשק (1ק12)
גלגול הצלה: 12
מיוחד: שימוש בקסם
תנועה: 12 תעופה: 18
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 7 / 600
העוג-מג הוא עוג עם כוחות קסם, מבוסס על אגדה יפנית. עוג-מג יכול לעוף, להפוך לבלתי נראה (כמו הלחש), ליצור כדור ברדיוס מטר של חשיכה מוחלטת, להפוך לצורת אדם, להטיל הרדמה והקסמת איש פעם ביום, ולהטיל קונוס קור בטווח 20 מטר וברוחב מטר בקצה שלו, שגורם 3ק6 נק"פ נזק למי שנתפס בתוכו (מי שמצליח בגלגול הצלה לא חוטף נזק). גם אגדות מערביות כוללות דוגמאות לעוגים קסומים משני צורה (הדוגמה המפורסמת מכולם נמצאת בחתול במגפיים), כך שיתכנו גרסאות נוספות של עוגים קסומים, בין אם מכנים אותם "עוג-מג" או לא.

עטלף מפלצתי (מפלצת עטלף)
קוביות פגיעה: 8
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: נשיכה (2ק8), טפרים (1ק6)
גלגול הצלה: 8
מיוחד: אין
תנועה: 4 תעופה: 18
נטיה: ניטרלי, אלא אם בעל תבונה (תוהו)
דירוג קושי / נק"נ: 9 / 1,100
יצורים מפלצתיים אלו תוקפים בעזרת הטפרים בקצה זרועותיהם, בנוסף לנשיכה שלהם. הם מגיעים לגודל כפול מגודלו של אדם, ומוטת הכנפיים שלהם עצומה. פשוטי עם פחדנים עלולים לטעות ולחשוב שמדובר בדרקונים קטנים שעפים מעליהם כאשר הם מסתובבים בלילה.

עטלף מפלצתי (עטלף אדיר)
דרג"ש: 7 [12]
קוביות פגיעה: 4
התקפות: נשיכה (1ק10)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: אין
תנועה: 4 תעופה: 18
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 250
עטלפים אלו הם קרובי משפחה של העטלף הרגיל, מלבד זה שהם עצומים, ומגיעים לגודלו של אדם בוגר. הם לא מוצצים דם אבל גודלם גורם לכך שנשיכתם עלולה להיות קטלנית.

עטלף מפלצתי (עטלף ערפד)
קוביות פגיעה: 1
דרג"ש: 8 [11]
התקפות: נשיכה (1ק6)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: מוצץ דם
תנועה: 4 (תעופה: 18)
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 60
עטלפים אלו מוצצים דם, וגורמים לנזק אוטומטי של 1ק6 בכל פעם שהם נושכים. הם בגודל של בז.

עכביש, ענק (גדול יותר, קוטר 2 מטרים)
קוביות פגיעה: 4 + 2
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: נשיכה (1ק6+2) + רעל
גלגול הצלה: 13
מיוחד: רשתות, רעל (הצלה או מוות)
תנועה: 4
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 7 / 600
עכבישי ענק הם ציידים אגריסיביים. רק עכבישי הענק הגדולים ביותר בונים רשתות. רשתות של עכבישי ענק מחייבות הצלחה בגלגול הצלה, או להידבק אליהן. אלו שמצליחים בגלגול ההצלה יכולים להילחם ולנוע דרך הרשת בקצב 2 מטרים לסיבוב.

עכביש, ענק (גודל אדם, קוטר מטר)
קוביות פגיעה: 2 + 2
דרג"ש: 6 [16]
התקפות: נשיכה (1ק6) + רעל
גלגול הצלה: 16
מיוחד: הפתעה, רעל (הצלה עם 1+ או מוות)
תנועה: 18
נטייה: ניטרלי אלא אם תבוני (תוהו)
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
עכבישים ענקיים הם ציידים אגרסיביים. עכבישי ענק בגודל אדם יכולים להתחבא היטב בצללים, ולכן הם מפתיעים בתוצאה של 1-5 בגלגול 1ק6.

עכביש, ענק (קטן יותר)
קוביות פגיעה: 1 + 1
דרג"ש: 8 [11]
התקפות: נשיכה (1 נק"פ) + רעל
גלגול הצלה: 17
מיוחד: רעל (הצלה עם 2+ או מוות)
תנועה: 9
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 60
עכבישים ענקיים הם ציידים אגרסיביים.

עכביש הזחה
קוביות פגיעה: 2 + 2
דרג"ש: 3 [16]
התקפות: נשיכה (1ק6 + רעל)
גלגול הצלה: 16
מיוחד: רעל (1+ לגלגול הצלה), הזחה
תנועה: 18
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 6 / 400
עכבישי הזחה הם ציידים אגרסיביים, שיכולים להזיח את עצמם כך שאינם מתואמים עם סביבתם. כאשר עכבישים אלו הזיחו את עצמם, רק יצורים או נשקים לא ממשיים יכולים לפגוע בהם, ורק לחשים שנועדו לפגוע ביצורים כאלו. עכבישי הזחה מחזירים עצמם להתאמה עם סביבתם כדי לתקוף; הם לא יכולים לתקוף כל עוד הם מוזחים.

עכברוש, ענק
קוביות פגיעה: 1ק4 נק"פ
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: נשיכה (1ק3)
גלגול הצלה: 18
מיוחד: 5% מהם נשאי מחלות
תנועה: 12
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: דירוג קושי A / נק"נ 5
עכברוש ענק חי לרוב בצינוקים ומבוכים מתחת לאדמה, ומגיע לגודל של חתול או אפילו נמר קטן. ב-5% מהמקרים, הנשיכה שלהם מדביקה את הקורבן במחלה. ניתן לגלגל גלגול הצלה כדי לנסות לא להידבק. על המנחה לקבוע מה השפעות המחלה.

עכברוש, ענק (בגודל מפלצתי)
קוביות פגיעה: 3
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: 2 טפרים (1ק3), נשיכה (1ק6)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: 5% מהם נשאי מחלות
תנועה: 12
נטייה: ניטרלי אלא אם תבוני (תוהו)
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 240
עכברושי ענק בגודל מפלצתי חיים בדרך כלל בצינוקים ומבוכים מתחת לאדמה, ומגיעים לגודל של זאב גדול. ב-5% מהמקרים, הנשיכה שלהם מדביקה את הקורבן במחלה. ניתן לגלגל גלגול הצלה כדי לנסות לא להידבק. על המנחה לקבוע מה השפעות המחלה.

עלוקה, עצומה
קוביות פגיעה: 2
דרג"ש: 8 [11]
התקפות: נשיכה
גלגול הצלה: 16
מיוחד: מוצצת דם
תנועה: 6
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
אם התקפת העלוקה העצומה פוגעת, היא מנקזת דרגת ניסיון בסיבוב הבא. מי שדרגתו יורדת אל מתחת ל-0 מת. דרגות שנוקזו שבות בדרך כלל בקצב של אחת ליום, אם הדמות נחה. ייתכן שעלוקות מים מתוקים מנקזות נק"פ בלבד.

ענקים

ענקים הם מרכיב עיקרי במשחקי פנטזיה, יצורים עצומים ומסוכנים שלעיתים קרובות חושקים בטעם הבשר האנושי. רובם לא חכמים במיוחד.

ענק, אבן
קוביות פגיעה: 9 + 3 נקודות פגיעה
דרג"ש: 0 [19]
התקפות: אלה (3ק6)
גלגול הצלה: 6
מיוחד: השלכת סלעים
תנועה: 12
נטיה: תוהו (לפעמים ניטרלי)
דירוג קושי / נק"נ: 10 / 1400
ענקי אבן שוכנים במערות, מבודדים בשרשראות ההרים. הם משליכים סלעים הגורמים ל-3ק6 נקודות נזק, ויכולים להיות ערמומיים למדי בהצבת מארבים בהרים שלהם. מטיילים המגיעים אל שטחיהם של ענקי אבן לרוב לא שבים.

ענק, אש
קוביות פגיעה: 11 + 1ק6 נקודות
דרג"ש: 3 [16]
התקפות: נשק (5ק6)
גלגול הצלה: 4
מיוחד: השלכת סלעים, חסינות לאש
תנועה: 12
נטיה: תוהו (לפעמים ניטרלי)
דירוג קושי / נק"נ: 12 / 2000
ענקי אש ניתן למצוא בדרך כלל ליד הרי געש, בטירות גדולות בנויות בזלת או אפילו ברזל. הם משליכים סלעים הגורמים ל-5ק6 נקודות נזק.

ענק, גבעות
קוביות פגיעה: 8 + 2 נקודות פגיעה
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: נשק (2ק8)
גלגול הצלה: 8
מיוחד: השלכת סלעים
תנועה: 12
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 9 / 1100
ענקי הגבעות הם הפחותים שבגזעי הענקים, רובם הם שוכני מערות אכזריים הלובשים פרוות ועורות בילתי מעובדים. הם משליכים סלעים הגורמים ל-2ק8 נקודות נזק.

ענק, כפור
קוביות פגיעה: 10 + 1ק6 נקודות
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: נשק (4ק6)
גלגול הצלה: 5
מיוחד: השלכת סלעים, חסינות לקור
תנועה: 12
נטיה: תוהו (לפעמים ניטרלי)
דירוג קושי / נק"נ: 11 / 1700
ענקי כפור שוכנים באיזורים קרים, בהם הם בונים (או כובשים) טירות באיזורים נידחים של שלג וקרח. הם משליכים סלעים או גושים גדולים של קרח הגורמים ל-4ק6 נקודות נזק.

ענק, סערה
קוביות פגיעה: 15 + 5 נקודות פגיעה
דרג"ש: 1 [18]
התקפות: נשק (7ק6)
גלגול הצלה: 3
מיוחד: השלכת סלעים, שליטה במזג האוויר
תנועה: 15
נטיה: ניטרלי (לפעמים סדר או תוהו)
דירוג קושי / נק"נ: 16 / 3200
ענקי סערה הם הגדולים בענקים, החכמים ביותר, הקסומים ביותר ובעלי הסיכוי הגבוה ביותר שישוחחו עם בני אדם ולא רק יטרפו אותם. ענקי סערה יכולים לחיות בטירות ים מתחת למים וגם בפסגות ההרים. הם משליכים סלעים הגורמים ל-7ק6 נקודות נזק, ויכולים לשלוט במזג האוויר (כמו הלחש).

ענק, עננים
קוביות פגיעה: 12 + 1ק6 נקודות
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: נשק (6ק6)
גלגול הצלה: 3
מיוחד: השלכת סלעים
תנועה: 15
נטיה: תוהו (לפעמים ניטרלי)
דירוג קושי / נק"נ: 13 / 2300
ענקי עננים הם ערמומיים, לרוב הם מתגוררים בטירות בעננים בשמים (מכאן שמם). הם משליכים סלעים הגורמים ל-6ק6 נקודות נזק. ענקי עננים מפורסמים ביכולת שלהם להריח אוכל, אויבים ואנגלים.

עִפרית
קוביות פגיעה: 10
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: אגרוף או חרב (1ק8 +5)
גלגול הצלה: 5
מיוחד: קיר אש
תנועה: 9 תעופה: 24
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 12 / 2000
עפרית הוא סוג של ג'יני הקשור לאש (בניגוד לג'ין, אשר לו כוחות אוויר). עפרית יכול לשאת משקל של עד 500 ק"ג, ובנסיבות המתאימות ניתן לאלץ אותם לשמש כעבדים עד שהם יבינו כיצד לשחרר את עצמם. עפרית יכול ליצור קיר של אש (כמו הלחש). הם נראים כדמויי אדם ענקיים עם פנים אכזריות, ולהבות מרקדות על עורם החשוף.

ערפד
קוביות פגיעה: 7 עד 9
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: נשיכה (1ק10 וניקוז דרגה)
גלגול הצלה: 9, 8 או 6
מיוחד: ראה בהמשך
תנועה: 12 (תעופה: 18)
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
ערפדים הם בין האל-מתים העוצמתיים ביותר בנמצא. ניתן לפגוע בהם רק בעזרת נשקים קסומים, וגם כאשר "הורגים" אותם באופן זה, הם הופכים לגז ועפים חזרה לארון המתים שלהם. ערפדים מחדשים 3 נק"פ נזק בסיבוב, יכולים להפוך לעטלף מפלצתי או לגז לפי רצונם, ויכולים לזמן להקת עטלפים או 3ק6 זאבים בזמן לילה. מי שמביט בעיניו של הערפד חייב להצליח בגלגול הצלה (שנעשה עם מחסר של -2) או להיות מוקסם (כמו לחש הקסמת איש). הנורא מכל הוא שנשיכתו של הערפד מנקזת שתי דרגות מהקורבן.

למרבה המזל לערפדים יש חולשות רבות. ניתן להרוג אותם (אם כי אלו השיטות היחידות הידועות) אם מטביעים את הערפד במים זורמים, או בחשיפה לאור שמש ישיר, או בנעיצת יתד עץ דרך הלב. הם נרתעים מריח שום, ממראות, ומסמלי קודש "טובים". כל קורבן שערפד הורג, יהפוך בעצמו לערפד תחת שליטת הערפד שהרג אותו.

ניתן לזהות בקלות תיאור זה כערפד מסוג "דרקולה". ערפדים רבים אחרים קיימים באגדות: ערפדים סיניים, לדוגמה, הם מוצצי דם פראיים יותר מאשר ציידים תבוניים. בנוסף, ניתן ליצור גרסאות תרבותיות אחרות עם תכונות אחרות – למשל, ערפד מומיה מצרי, או ערפד אצטקי.

פגסוס
קוביות פגיעה: 4
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: 2 פרסות (1ק8)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: תעופה
תנועה: 24 (תעופה: 48)
נטייה: סדר
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 120
פגסוס הוא סוס מכונף. המנחה יכולה להחליט שישנם פגסוסים מרושעים, שכנפיהם הם כנפי עור כמו של עטלף.

פודינג שחור
קוביות פגיעה: 10
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: מכה (3ק8)
גלגול הצלה: 5
מיוחד: משטח חומצתי, חסינות לקור, מתחלק כאשר מכה בו ברק
תנועה: 6
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 11 / 1,700
הפודינג השחור הוא כדור חסר צורה שפני השטח שלו חומציים מאוד. הוא טורף תת קרקעי ואוכל נבלות. כל נשק או שיריון שנוגע בפודינג ייאכל בידי החומצה: כלי נשק המכים בפודינג ייאכלו אחרי מכה אחת, שיריון שרשראות או שיריון קל ממנו ייאכל אחרי מכה אחת מהפודינג, ושיריון לוחות ייאכל אחרי שתי מכות. אם השיריון או הנשק קסומים, הם יכולים לספוג מכה אחת נוספת לכל 1+ לפני שהם מאוכלים לגמרי בידי החומצה.

צב דרקון
קוביות פגיעה: 11 עד 14
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק8), נשיכה (3ק10)
גלגול הצלה: 4 (11 קב"פ) או 3
מיוחד: שובר ספינות, נושף קיטור
תנועה: 3 (שחיה: 9)
נטיה: ניטרלי או תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 11 קב"פ (13 / 2300), 12 קב"פ (14 / 2600), 13 קב"פ (15 / 2900), 14 קב"פ (16 / 3200)
צבי הדרקון נושפים חרוט של אדים רותחים באורך 30 מטרים וברוחב של 10 מטרים בבסיסו, הגורם לנזק השווה לכמות הנק"פ שיש למפלצת עצמה (כאשר היא בנק"פ מלא). יש סיכוי של 75% שצב דרקון ידע לדבר, ויש סיכוי של 20% שצב דרקון מדבר יוכל להטיל 1ק4 לחשי קוסם מהעוצמה הראשונה, 1ק3 לחשי קוסם מהעוצמה השניה ו-1ק2 לחשי קוסם מהעוצמה השלישית. צב דרקון העולה מן הים מתחת לכל ספינה, מלבד הגדולות ביותר, יכול להרימה, ואולי אף להפוך אותה (בערך 50%).

צווחן
קוביות פגיעה: 3
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: אין
גלגול הצלה: 14
מיוחד: צווחה
תנועה: 1
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 60
צווחנים הם פטריות ענקיות בעלות גוף סיבי וקשיח. הם לא מתקיפים באופן ישיר, אבל אם פוגע בהם אור (או שיש מקור אור בטווח 10 מטר מהם) או אם משהו זז לידם (בטווח 3 מטר לערך), הם מפיקים צווחה בקול גבוה מאוד. צווחה זו גורמת לנזק של 1 נק"פ בסיבוב (ניתן להציל כדי להימנע) לכל אחד בטווח 10 מטרים. הסכנה האמיתית הטמונה בצווחנים היא שהם נוטים לזמן מפלצות משוטטות בצווחות שלהם. אם תוקפים אותם בנשק טווח הם ינסו לזוז הרחק מהתוקף, אם כי הם לא זזים מהר במיוחד.

צל-מוות
קוביות פגיעה: 3+3
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: מגע (1ק4 + ניקוז כוח)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: מנקז 1 כוח במגע, חסין לנשקים רגילים
תנועה: 12
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 120
צללי-מוות יכולים להיות אלמתים, ויכולים גם לא; הם חסינים ללחשי הקסמה והרדמה אבל המנחה יכולה להחליט אם הם אל-מתים שניתן לגרש, או שהם יצור "אחר" נוראי כלשהו, אולי מימוש של יצור מממד אחר (או מהריק שבין הממדים). צל-מוות הוא יצור כהה, דומה לצללים בכך שאין לו עובי, אם כי הם כהים מצללים רגילים. הם לא ממשיים לגמרי, ואפשר לפגוע בהם רק בעזרת לחשים או נשקים קסומים. המגע שלהם גורם לקור ומנקז נקודת כוח מהמטרה. קורבן שהגיע לכוח 0 מת והופך לצל-מוות בעצמו. 90 דקות לאחר הקרב, הקורבן מפשיר ונקודות הכוח חוזרות.