קובולד
קוביות פגיעה: 1ק4 נק"פ
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: נשק (1ק6)
גלגול הצלה: 18
מיוחד: אין
תנועה: 6
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: דירוג קושי A / נק"נ 5
קובולדים הם יצורים דמויי גובלינים שחיים מתחת לאדמה. הם סובלים ממחסר של 1- להתקפה כאשר הם תוקפים על פני האדמה. רבים מהם משתמשים בקשתות קצרות או קלעים, ובקרב פנים מול פנים הם נלחמים בעזרת חרבות קצרות ואלות ממוסמרות.

קוביית ג'לטין
קוביות פגיעה: 4
דרג"ש: 8 [11]
התקפות: מכה (2ק4)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: שיתוק, חסינות לברקים וקור
תנועה: 6
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
קוביות ג'לטין הן קוביות ענקיות, שקופות למחצה, שזוחלות דרך מערות ומנהרות תת קרקעיות, ואוספות פסולת ופגרים לעיכול. הקוביה כולה חומצית: אם הקוביה מכה במישהו, הוא חייב להצליח בגלגול הצלה או להפוך למשותק (למשך 6 סיבובים) בזמן שהקוביה טורפת אותו. בתוך רוב קוביות הג'לטין ניתן לראות חפצים מתכתיים, מטבעות או אבני חן, שהן נתקלו בהם, ליקטו, וטרם עיכלו.

קוקאטריס
קוביות פגיעה: 5
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: נשיכה (1ק3 + התאבנות)
גלגול הצלה: 12
מיוחד: נשיכה הופכת לאבן
תנועה: 6 תעופה: 18
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 7 / 600
יצור נבזי זה דומה לתרנגול עם כנפי עטלף, וזנב ארוך ונחשי. נשיכתו הופכת את אויביו לאבן אלא אם הם מצליחים בגלגול הצלה.

קנטאור
קוביות פגיעה: 4
דרג"ש: 5 [15] או 4 [16] עם מגן
התקפות: 2 בעיטות (1ק6) ונשק
גלגול הצלה: 13
מיוחד: אין
תנועה: 18
נטיה: כל נטיה (על פי רוב ניטרלי)
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
חציים אדם, חציים סוס. קנטאורים הם לוחמים עזים, ומופיעים באגדות רבות. המנחה יכולה להציג את הקנטאורים בכל מיני גרסאות: חלקם מרושעים, אחרים מרוחקים ומבודדים, וישנם נבונים היכולים לחזות את העתיד.

קרוקודיל, ענק או ימי
קוביות פגיעה: 6
דרג"ש: 3 [16]
התקפות: נשיכה (3ק6)
גלגול הצלה: 11
מיוחד: אין
תנועה: 9 (שחיה: 12)
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 6 / 400
גודלם של קרוקודילים ענקיים הוא לפחות 7 מטרים (קרוקודילים רגילים יכולים להגיע עד לגודל של 5 מטרים).

קרוקודיל, רגיל
קוביות פגיעה: 3
דרג"ש: 4 [15]
התקפות: נשיכה (1ק6)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: אין
תנועה: 9 (שחיה: 12)
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 3 / 60
חלק מהקרוקודילים הרגילים הם טורפי אדם, וכולם מסוכנים ויודעים להסוות את עצמם היטב. קרוקודילים רגילים יכולים להגיע עד לגודל של 5 מטרים.

רוח רפאים
רוחות רפאים יכולות להיווצר בכל מיני דרכים, עם כוחות ויכולות מגוונים עד מאד. אין צורה סטנדרטית לרוח רפאים, זה תפקידה של המנחה ליצור את התכונות הספציפיות של של רוח הרפאים המסויימת שההרפתקנים יפגשו.

ריר ירוק
זוהי אינה מפלצת, כי אם חומר מסוכן שפוגשים אותו לעתים במבנים תת קרקעיים עתיקים. כל מתכת או חומר אורגני הנוגעים בריר הירוק חייבים להצליח בגלגול הצלה או להתחיל להפוך לריר ירוק. אפשר להרוס את הריר בעזרת אש או קור קיצוני, וניתן לעצור את תהליך ההפיכה לריר ירוק על יצור חי בעזרת לחש ריפוי מחלה.

רפא
קוביות פגיעה: 7
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: נשק רפאים או מגע (1ק8 וניקוז דרגה)
גלגול הצלה: 9
מיוחד: מנקז 2 דרגות במגע
תנועה: 15 (תעופה: 30)
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 9 / 1,100
רפאים הם אלמתים, ללא גוף פיזי, דומים לרוחות. כאשר רפא פוגע ביצור, בין אם במכה או בנשק הרפאים שלו, המגע מנקז 2 דרגות מהקורבן. רק נשקים קסומים יכולים לפגוע ברפא. במקרים מסוימים, היצורים המפחידים הללו ירכבו על יצורים חיים, שאולפו במיוחד לסבול את נוכחותם של אלמתים. כל יצור חי שרפא הורג או שרפא מנקז לו את כל הדרגות הופך לרפא בעצמו, עבד אומלל לרפא שיצר אותו.

רפש אפור
קוביות פגיעה: 3+3
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: מכה (2ק6)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: חומצה, חסינויות
תנועה: 1
נטיה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 5 / 240
רפש אפור נראה כמעט זהה לסלע רטוב, אבל הוא למעשה חומר רטוב, חסר צורה קבועה, שמעכל טרף ונבלות בעזרת ההפרשות החומציות שלו. רפש אפור חסין ללחשים, ולנזק מחום, וקור. מתכת (אבל לא אבן או עץ) חייבת להצליח בגלגול הצלה נגד החומצה כאשר היא נחשפת לרפש אפור (גם אם המגע קצר כמו פגיעת חרב).כאשר רפש אפור פוגע בדמות בעלת שריון מתכת, השריון צריך לבצע גלגול הצלה. רק נזק חותך או דוקר משפיע על הרפש, הוא חסין לגמרי לנזק מוחץ או נשקים קהים.

רפש עוקב
קוביות פגיעה: 4
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: אין התקפות רגילות
גלגול הצלה: 13
מיוחד: שקוף, שיתוק
תנועה: 12
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 6 / 400
רפש עוקב, סוג של רכיכה שקופה, הוא אולי המפלצת המשוטטת המסוכנת ביותר, וייתכן שהוא קשור לקוביית הג'לטין. קשה לראות אותם (יש רק 10% סיכוי להצליח לראות אותם, ואפשר להפסיק לראות אותם בסיבוב שלאחר מכן). אלא אם הם מורעבים (בסיכוי 5%) הם לא תוקפים טרף נע. במקום זה, הם עוקבים אחרי טרף נע עד שהוא חונה או ישן. הם יכולים להחליק מתחת לדלתות או דרך סדקים קטנים, כך שאפילו חדר סגור ונעול הוא לא בטוח בפניהם. כאשר הרפש תוקף, על הקורבן להצליח בגלגול הצלה או להיות משותק. הרפש מרוקן את הקורבן מכל נוזלי הגוף שלו ב-5 תורות (50 דקות), כאשר הקורבן מאבד 20% מהנק"פ שלו כל 10 דקות.

רקשאסה
קוביות פגיעה: 7
דרג"ש: 4- [23]
התקפות: 2 טפרים (1ק3) נשיכה (1ק6)
גלגול הצלה: 9
מיוחד: מראה אשלייתי, התנגדות לקסם מיוחדת, לחשים
תנועה: 15
נטייה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 12 / 2,000
הרקשאסה הם רוחות מרושעות מהמיתולוגיה ההודית. צורתם האמיתית היא של שד עם ראש של טיגריס או של חיה טורפת אחרת, אולם בעזרת קסם אשלייתי הם תמיד מופיעים בצורה ידידותית ולא מאיימת. רק הלחשים העוצמתיים ביותר (עוצמה 8 או 9) יכולים להשפיע עליהם. קליעי רובה-קשת שקודשו על-ידי כוהן הם נקודת התורפה שלהם, והם נחשבים נשקים קסומים 3+ כנגדם. רקשאסה הם מטילי לחשים, ויכולים להטיל לחשי קוסם (3/2/1) ולחש כוהן (1 מעוצמה 1).