שדים

שדים הם יצורים המגיעים ממישורי הקיום התחתונים, שלעתים פוגשים אותם היכן שכוהנים מרושעים או קוסמים רבי עוצמה שעבדו אותם או הפכו אותם לשומרים. לעתים הרפתקנים פוגשים שדים נבונים יותר, שמסתובבים בעולם ומקדמים מזימות משל עצמם.

נסיך שדים, אוֹרקוֹס
קוביות פגיעה: 30 (125 נק"פ)
דרג"ש: 6- [25]
התקפות: מטה (מוות – ללא גלגול הצלה), זנב (2ק8), טפר (2ק8)
גלגול הצלה: 3
מיוחד: חסינות לקסם (75%), נשק קסום של לפחות 3+ על מנת לפגוע, חסינות לאש ולהקסמות, מטה המוות, לחשים, יכולות קסומות, שליטה באל-מתים, זימון שדים משרתים
תנועה: 9 (תעופה: 20)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 35 / 5900
אורקוס הוא נסיך השדים של המוות ושל המתים (באופן ספציפי, של האל-מתים), והוא גם יכול לקרוא אל השדים הפחותים המשרתים אותו גם כן. מטהו גורם למוות במגעו, והוא משתמש בלחשי קוסם בדרגות הבאות. עוצמה 1: 6, עוצמה 2: 5, עוצמה 3: 4, עוצמה 4: 3, עוצמה 5: 2, עוצמה 6: 1. הוא בעל 75% חסינות לקסם והוא חסין לחלוטין לאש וללחשי הקסמה. בכל עת הוא יכול לבצע הנפשת מתים, לגרום לחשיכה (רדיוס 5 מטרים), לגרום לפחד, להסיר קסם, לבצע הצעה (כמו הלחש), לשנות את צורתו, או להשתמש בתע"ח (כמו הלחש). הוא יכול להשתמש בכוחות אלו בו זמנית עם התקפות רגילות. יתכן שלמטה בעל ראש הגולגולת שלו יש כוחות משל עצמו, ואולי הוא אפילו ישות בפני עצמו, שמשתף פעולה עם נסיך השדים ומנצל אותו למטרותיו שלו.

שד, אֶריניה
קוביות פגיעה: 6
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: חרב ברונזה (1ק6 + שיתוק)
גלגול הצלה: 11
מיוחד: חסינות לקסם (25%), יכולות קסומות, חסינות לאש ולקור, סיבוך
תנועה: 12 (תעופה: 24)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 9 / 1100
האריניות, הפויֹריות – אלות הנקם של המיתולוגיה היוונית, הן שדות אשר ירדפו את אלו אשר אשמים בפשעים כנגד צו האלים. מראן כל כך נורא עד שהוא גורם לפחד משתק (גלגול הצלה). הן יכולות לראות דברים בלתי נראים ולאתר חפצים בכל עת, כך שאי אפשר להסתתר מפניהן. כל אחת נושאת שוט אשר, אם יפגע, יתלפף ויסבך את הקורבן (גלגול הצלה) עד שהאריניה תשחרר אותו. הפוריות חסינות לאש ולקור, ויש להן 25% חסינות לקסם. חרבן גורמת לשיתוק (גלגול הצלה).

שד, גְלַאבֶרְזוּ (שד מהרמה השלישית)
קוביות פגיעה: 10
דרג"ש: 3- (22)
התקפות: 2 צבתות (2ק6), 2 טפרים (1ק3), נשיכה (1ק4 + 1)
גלגול הצלה: 5
מיוחד: חסינות לקסם (60%), חסינות לאש, יכולות קסומות
תנועה: 9
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 11 / 1700
שדים מהרמה השלישית, גלאברזו, הם עצומים, נוראים וגובהם מעל לשלושה מטרים. יש להם קרני עז וצורה דמויית אדם, אך, לעומת שדים אחרים, הם חסרי כנפיים. ארבע זרועות צומחות מגופם: שתי זרועות ענק עם צבתות סרטן גדולות, ושתי זרועות קצרות יותר עם טפרים. הם יכולים לגרום לחשיכה ברדיוס 3 מטרים, חסינים לאש, יכולים לגרום לפחד בכל עת, יכולים לרחף בכל עת, יכולים לשנות צורה בכל עת ויש להם 60% חסינות לקסם.

שד, דְרֵאטְץ'
קוביות פגיעה: 4
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק4), נשיכה (1ק6)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: יכולות קסומות
תנועה: 9
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 6 / 400
יצורים אלו הינם שמנים ובעלי גפיים ארוכות ודקיקות. יש להם ראשים אנושים בסיסיים, עם מלתעות מזילות ריר וקפלי שומן. לשדי הדראטץ' יש מספר כוחות שטניים חלשים. על אף שהם לא חכמים במיוחד, הם יכולים להפיק ענן מסריח נוראי פעם ביום, יכולים לבצע טלפורטציה פעם ביום, יכולים לגרום לחשיכה (בקוטר 3 מטרים) פעם ביום, ויכולים לזמן 1ק4 חולדות ענקיות פעם ביום.

שד, הֶזְרַאע (שד מהרמה השניה)
קוביות פגיעה: 9
דרג"ש: 0 [19]
התקפות: 2 טפרים (1ק3), נשיכה (2ק8)
גלגול הצלה: 6
מיוחד: חסינות לקסם (50%), יכולות קסומות
תנועה: 9 (תעופה: 14)
נטיה: תוהו
דירוג קושי: 11 / 1700
שדים דמויי קרפדה עם כנפי עטלף, להזראע יש 50% חסינות לקסם. בכל עת הם יכולים לגרום לפחד (כמו הלחש), לזהות את הנעלם מעין (כמו הלחש), ולגרום לחשיכה ברדיוס 5 מטרים. הם חסינים לאש.

שד, וְרוֹק (שד מהרמה הראשונה)
קוביות פגיעה: 8
דרג"ש: 1 [18]
התקפות: מקור (1ק6), 2 טפרים קדמיים (1ק4), 2 טפרים אחוריים (1ק6)
גלגול הצלה: 8
מיוחד: חסינות לקסם (50%), חסינות לאש, חשיכה
תנועה: 12 (תעופה: 18)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 9 / 1100
לשדים אלו ראש של נשר, בעלי גוף דמוי אדם מכוסה נוצות, וכנפיים גדולות מכוסות בנוצות שחורות. הם יכולים לגרום לחשיכה ברדיוס של 3 מטרים והם חסינים לאש. הם משתמשים בכנפיים שלהם על מנת לפנות הן את ידיהם והן את רגליהם לקרב, יחד עם נשיכות מהמקור שלהם. שדי ורוק הינם די טיפשים, אם כי כמו מרבית השדים הם מחשיבים את עצמם למאד אינטליגנטים.

שד, לֶמוּר
קוביות פגיעה: 3
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: טפר (1ק3)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: התחדשות (1 נק"פ / סיבוב)
תנועה: 3
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 4 / 120
הלמורים הם דמויי אדם, אם כי בשרם דומה לבוץ, נע ורך על גופם הנורא. (צורה אמורפית זו מאפשרת להם לחדש 1 נק"פ בסיבוב.) למורים הם צורה פחותה של שדים, ביטוי בשרי של נשמות ארורות. שדים אלו ניתנים להשמדה לצמיתות רק על ידי התזת מים קדושים על גופם המגעיל.

שד, מֶיְנְס
קוביות פגיעה: 1
דרג"ש: 5 [14]
התקפות: 2 טפרים (1ק2), נשיכה (1ק4)
גלגול הצלה: 18
מיוחד: חצי נזק בלבד מכלי נשק שאינם קסומים
תנועה: 5
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 2 / 30
נשמות ארורות ופתטיות, המינס הם שדים בגודל אנושי בעלי עור אפור ועיניים ריקות. כלי נשק שאינם קסומים יגרמו רק חצי נזק כנגדם.

שד, מָרִילִיתִיס (שד מהרמה החמישית)
קוביות פגיעה: 8
דרג"ש: 3- [22]
התקפות: 6 כלי נשק (1ק8), זנב (1ק8)
גלגול הצלה: 8
מיוחד: חסינות לקסם (80%), נשק קסום של לפחות 1+ על מנת לפגוע, חסינות לאש, יכולות קסומות
תנועה: 12
נטיה: תוהו
דירוג קושי: 13 / 2300
המריליתיס מופיעה כאישה יפיפייה בעלת עיניים אכזריות עם שש זרועות לגופה, אך פלג גוף תחתון של נחש חנק ענק. הן יכולות להחזיק כלי נשק בכל אחת משש הזרועות בבת אחת, והזנב, אם פוגע, מתלפף ומתכווץ וגורם לנזק אוטומטי אחרי הפגיעה הראשונה. המריליתיס הם בין השדים המפחידים ביותר – אפילו כמו הפרבעל. הן יכולות להטיל הקסמת אדם, ריחוף ושינוי צורה עצמית כרצונן, ויש להן 80% חסינות לקסם. אש אינה משפיעה עליהן.

שד, נָלְפֵשְני (שד מהרמה הרביעית)
קוביות פגיעה: 11
דרג"ש: 1- [20]
התקפות: 2 טפרים (1ק4), נשיכה (1ק6 + 2)
גלגול הצלה: 4
מיוחד: חסינות לקסם (65%), נשק קסום של לפחות 1+ על מנת לפגוע, חסינות לאש, 2+ לגלגולי התקפה, יכולות קסומות
תנועה: 9 (תעופה: 12)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 13 / 2300
לשדי הנלפשני יש גוף של גורילה עצומה, ראש של חזיר-בר ופרסות שסועות. שדים מסיביים ובהמיים אלו הם חכמים למדי, למרות המראה שלהם, סתירה שהטעתה וחתמה את גורלם של רבים אשר ניסו לשלוט או לשעבד אותם. גודלם מונע מהם להיות מעופפים זריזים במיוחד, אם כי יש להם כנפיים. הנלפשני חזקים מאד (2+ לגלגולי התקפה), ויש להם כוחות שטניים שונים בנוסף להיותם חסינים לאש: בכל עת הם יכולים לגרום לפחד (כמו הלחש), לשנות את צורתם ולהסיר קסם (בכל עת). הם יכולים גם ליצור סמל של מדון פעם ביום.

שד, סוֹקוּבַס
קוביות פגיעה: 6
דרג"ש: 9 [10]
התקפות: 2 שריטות (1ק3)
גלגול הצלה: 11
מיוחד: חסינות לקסם (70%), חסינות לכלי נשק שאינם קסומים, יצירת חשיכה בקוטר 3 מטרים, ניקוז דרגות (דרגה אחת) בנשיקה, זימון שדים אחרים, לחשים, שינוי צורה
תנועה: 12 (תעופה: 18)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 9 / 1100
הסוקובוס היא יצור של תאווה דמונית, שואבת נשמות המציעה פיתוי הרה אסון לבני התמותה הנופלים למלכודת חיבוקיה הקטלניים: כל נשיקה מנקזת דרגה אחת של ניסיון. (צורת הזכר של שד זה נקראת אינקובוס. סוקובוס היא תמיד נקבה, בדיוק כפי שהאינקובוס הוא תמיד זכר). צורתה היא כשל אישה בעלת יופי על טבעי, חטובה ומפתה, אך כנפי העטלף המקופלות והקרניים העדינות מסגירות את טבעה האמיתי. ניבים קטנים ולבנים זוהרים מאחורי שפתיה המלאות, וכאשר היא זועמת אישוני עיניה יתכווצו וישתנו לאלו של נחש מרושע.
סוקובס יכולה "להטיל" הקסמת איש בכל פעם שתחשוק בכך, כמו גם תע"ח, ראייה מרחוק והצעה. הן יכולות לשנות צורה כרצונן, אך רק לצורת אנוש או צורה דמויית אנוש. לסוקובס יש גם את היכולת לזמן (בעזרת שער) שדים אחרים. הסוקובס יכולה לזמן נסיך שדים (סיכוי הצלחה של 40%), אך רק לעיתים רחוקות תעשה זאת, משום שהמחיר שתאלץ לשלם לאחר מכן יהיה על פי רוב משמעותי ולא נעים. עם זאת, הסוקובס יכולה לזמן פרבעל או נלפשני, שוב, עם 40% סיכוי הצלחה ללא קשר לסוג השד המזומן. אם הסוקובס לא מציינת את סוג השד שהיא מזמנת , ישנו סיכוי של 5% שיזומן נסיך שדים, ואם לא, יש סיכוי של 75% שהשד יהיה מהרמה הרביעית, נלפשני.
סוקובס כמעט לעולם אינן מסתמכות על התקפות פיזיות, הן משתמשות ביכולות ההקסמה וההצעה שלהן על מנת להעניק לאויבהן את נשיקתן הקטלנית.

שד, פָרבָעַל
קוביות פגיעה: 9
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: חרב (1ק12 +2) ושוט (ראה בהמשך)
גלגול הצלה: 6
מיוחד: חסינות לקסם (75%), מוקף באש
תנועה: 6 (תעופה: 15)
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 10 / 1400
פרוש שמו של פרבעל הוא, בפשטות, הפר של בעל. (על שמם של פרים עתיקים שגובהם הגיע לארבעה מטרים והאל הפגני העתיק בעל.) שדים רבי עוצמה אלו דומים במקצת למינוטאורים עצומים עם זוג כנפי עטלף ענקיות והם אפופים בלהבות. לחשים של מטילי לחשים מעוצמה 6 ומטה כלל לא ישפיעו עליהם, וכנגד מטילי לחשים מעוצמה גבוהה יותר הם עדיין בעלי חסינות של 75% לכל הלחשים.
בקרב, הפרבעל משתמש בשוט וחרב. השוט יכול להצליף ממרחק רב, בפגיעה מוצלחת הקורבן נמשך מיד אל עבר הפרבעל ונשרף בלהבות האופפות את גופו של השד (3ק6 נק"פ). בספרים עתיקים לעיתים מכונה הפרבעל כבאלור או בעלור, ייתכן כי זהו שמו של שד בודד ולא כינוי לכל השדים מסוג זה. ניתן לכפות או לרמות פרבעל לשירותו של קוסם רב עוצמה, אך הסיכון יהיה עצום.

שד, קְוואַסִיט
קוביות פגיעה: 3
דרג"ש: 2 [17]
התקפות: 2 טפרים (1ק2 + רעל לא קטלני), נשיכה (1ק3)
גלגול הצלה: 14
מיוחד: חסינות לקסם (25%), התחדשות (1 נק"פ בסיבוב), רעל לא קטלני, יכולות קסומות
תנועה: 14
נטיה: תוהו
דירוג קושי / נק"נ: 7 / 600
הקוואסיט הם שדים משרתים, כמו שדונים אך ללא כנפיים ופחות דמויי אדם. קוואסיט יכול לשנות את צורתו לשתי צורות אחרות (בדרך כלל נדל ענק ועטלף). לשדים אלו 25% חסינות לקסם, התחדשות של 1 נק"פ בסיבוב, הם יכולים להעלם מעין בכל עת, ופעם ביום להטיל לחש פחד. טפריו של הקוואסיט משוחים ברעל המפחית את זריזות היריב בנקודה אחת (ניתן לגלגל הצלה, ההשפעה נמשכת 2ק6 סיבובים).

שלד
קוביות פגיעה: 1
דרג"ש: 8 [11] עם מגן 7 [12]
התקפות: נשק או מכה (1ק6)
גלגול הצלה: 17
מיוחד: אין
תנועה: 12
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 1 / 15
שלדים הם עצמותיהם המונפשות של המתים, בדרך כלל תחת שליטה של אדון מרושע כזה או אחר.

תולעת סגולה
קוביות פגיעה: 15
דרג"ש: 6 [13]
התקפות: נשיכה (2ק12), עוקץ (1ק8)
גלגול הצלה: 3
מיוחד: עוקץ רעיל, בולע בשלמות
תנועה: 9
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 17 / 3,500
תולעת סגולה היא תולעת טבעות ענקית שמגיעה לאורך של 13 מטרים ואף יותר, ולרוחב של 3 מטרים. תולעים סגולות חיות מתחת לאדמה וחופרות מחילות דרך הסלע בעזרת הפה שלהן. בהתקפת נשיכה, אם התולעת מגלגלת תוצאה הגבוהה ב-4 או יותר מהנדרש כדי לפגוע, או פי שתיים מהתוצאה הנדרשת, היא בולעת את המטרה, אם היא בגודל סוס או פחות. בנוסף לנשיכה המאיימת שלה, התולעת עוקצת עם העוקץ הרעיל בקצה הזנב שלה, שמגיע לאורך של להב חרב ארוכה וחד כמוה. אם הקורבן של העקיצה נכשל בגלגול הצלה הוא מת מהרעל. לא ידוע מה היה הטרף הטבעי של התולעת הסגולה שנגדו היא פיתחה את נשקיה הטבעיים (וייתכן שעדיין קיים, במעמקי האדמה), אך בוודאי היה מאיים במיוחד. ייתכן ויש גרסאות של התולעת שחיות מתחת למים.

תלולית משתרכת
קוביות פגיעה: 7 עד 12
דרג"ש: 1 [18]
התקפות: 2 אגרופים (2ק8)
גלגול הצלה: 9, 8, 6, 5, 4 או 3
מיוחד: חסינויות, עטיפה וחניקה של קורבנות
תנועה: 6
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 7 קב"פ (10 / 1,400) 8 קב"פ (11 / 1,700) 9 קב"פ (12 / 2,000) 10 קב"פ (13 / 2,300) 11 קב"פ (14 / 2,600) 12 קב"פ (15 / 2,900)
תלולית משתרכת היא צמח זז, ערימה ענקית של צמחיה שמשתרכת בדרכה בביצות ומחפשת טרף. יש לתלולית צורה בערך דו-רגלית, עם שתי "זרועות" ושתי "רגליים".

תלוליות משתרכות חסינות לאש בגלל הגוף הרטוב ומכוסה הרפש שלהן. הן סופגות רק חצי נזק מנזק קור או מנשקים מכל סוג. חשמל גורם לתלולית המשתרכת לקבל קובית פגיעה נוספת. אם התלולית פוגעת בשתי הזרועות שלה, הקורבן נתפס ונעטף בתוך הגוף שלה, וייחנק בתוך 2ק4 סיבובי קרב, אלא אם ישחררו אותו.

תמנון ענק
קוביות פגיעה: 4
דרג"ש: 7 [12]
התקפות: 8 (1ק3)
גלגול הצלה: 13
מיוחד: סילון, דיו
תנועה: שחייה: 9
נטייה: ניטרלי
דירוג קושי / נק"נ: 6 / 400
אחרי שתמנון ענק פוגע בקורבנו עם זרוע, הוא גורם 1ק6 נזק אוטומטית כל סיבוב, אחרי 1ק3 בפגיעה הראשונה. כמו כן, יש סיכוי של 25% שהזרוע מצמידה את אחד מאיבריו של הקורבן לגופו ולא מאפשרת לו להשתמש בה (יש לגלגל כדי להחליט באופן אקראי אם זו יד ימין, שמאל, או רגל). תמנון ענק יכול לירוק מים החוצה בסילון כדי להגביר את המהירות שלו ל-27, וגם יכול לשחרר ענן דיו ענקי להסתיר את מקומו. יש תמנונים ענקיים שיכולים לצאת מהמים ולעלות ליבשה לזמן קצר.