הדרואידים הם חלק ממסדר דתי ומסתורי של כהנים שסוגדים ומשרתים את כוחות הטבע. כדרואיד, אתה חש יראת כבוד לעולם הטבע, וחש בנוח יותר עם צמחים ובעלי חיים מאשר עם בני אדם אחרים. אתה יכול להטיל לחשים על מנת לדבר עם חיות הבר, או לגייס חיות ואפילו צמחים כבעלי הברית שלך, אבל אתה גם לוחם מיומן בהגנה על היער שלך וחבריך. דרואידים חולקים כמה מאפיינים עם לוחמים, כוהנים, וקוסמים, אבל אינם חזקים כמו מקצועות אלה בתחומי ההתמחות שלהם. עם זאת, אתה טוב יותר בקרב פיזי מאשר הקוסם, יש לך כמה יכולת ריפוי, וכוח קסם ההתקפי וחלק מלחשי הטבע שלך לא דומים לשום דבר שכוהן או קוסם יכולים להטיל. אתה מוכן להרחיב את האיזון של הטבע אל ההוויה האנושית, ויש בך מעט סובלנות לאלו המגזימים בנטייתם לטוב או לרע, לסדר או לתוהו. אתה שומר בסוד את הטקסים שלך, ומעדיף לחיות בשממה ולא בערים. היכולת שלך לשלוט באש מסייעת להגן על החורשות המקודשות שלך, וגם יכולה להיות יעילה בקרב. יום אחד, כאשר תקבל את מלוא כוחותיך, ייתכן ותבחר לעזוב את החיי ההרפתקאות ולסגת אל היערות העתיקים, של מנת שלא להיראות שוב לעולם, או ייתכן שתבחר להקים מצודת דרואידיים ביער, סביב מעלה אבנים חדש. ההחלטה היא שלך.

תכונה עיקרית: חוכמה וכריזמה, 13+ (דרואיד זוכה ב-5%+ תוסף למענקי ניסיון רק אם בשתי התכונות הערך הוא לפחות 13)
קוביות פגיעה: 1ק6 לדרגה (זוכה ב-1 נק"פ לדרגה אחרי דרגה 9)
יכולת התקפה: הדרואיד משתמש בטבלת ההתקפה של הכהן.
שריונות \ מגנים מותרים: שריון עור ומגן מעץ בלבד
נשקים מותרים: פגיון, חרב בצורת מגל (שימוש ונזק כמו חרב קצרה), חנית, קלע
גזע: רק בני אדם יכולים לבחור במקצוע הדרואיד

אודות דרואידים

נטיה: דרואידים צריכים להתחיל את המשחק עם נטיה ניטרלית. ייתכן וקיימים מסדרים דמויי דרואידים אחרים, אך אלא מקבלים את כוחם בחלקו מן הטבע ובחלקו מכוחם של הסדר והתוהו. עירוב כלשהו בינהם מתבצע וכתוצאה מכך נוצר משהו דרואידי באופיו, אך לא דרואיד. "הדרואידים" הנוטים לתוהו נוהגים בקורבות אדם ומעשיהם חשוכים ואפלים, הם שואבים את כוחם מיצורי תוהו עתיקים, ספוגים אדמה ודם, שמוטב היה לו נשכחו מלב. "דרואידים" הנוטים לסדר נדירים עוד יותר, שכן לתוהו קשר עז יותר אל המקומות הפראיים באדמה מאשר לסדר, אבל הם אכן קיימים ולעיתים קרובות הם יציבו עצמם כנגד המסדרים הדרואידים האפלים יותר. עם זאת, יש להדגיש שוב, מסדרים מסוגים אלו הם רק דמויי דרואידים – הם נבדלים מדרואידם אמיתיים, המיוצגים במקצוע הדרואיד, בהבדלים קטנים אך משמעותיים.

צמח הדִבקוֹן: ענף דבקון משמש הדרואידים בדומה לסמל קדוש המשמש הכוהנים, אך הוא חשוב עוד יותר. דרואיד בקושי יכול להטיל לחשים ללא הקשר המיסטי או הסמלי שמספק גבעול הדבקון. חיבורו של הדרואיד אל הטבע אינו זהה לחיבורו של הכהן אל אל ישות אלוהית, הוא מטבעו מגובש יותר, ממוקד פחות, ויותר מגוון. על אף שהדרואידים נחשבים לסוג מיוחד של כהנים, הקסם שלהם הוא בעל קווי דמיון חלקיים לזה של הקוסם: הם צריכים אמצעי מיקוד סמלי יותר, סגנון הטלת הלחשים שלהם פולחני יותר, והם מסתמכים במידה רבה יותר על למידה וידע מאשר על אמונה, דת, וההיבטים האדוקים אשר כל כך חיוניים לכוחו של כוהן אמיתי של סדר או תוהו.

היררכיה דרואידית: הדרואיד חבר במסדר דרואידים כלשהו (או מסדר הדרואידים, אם יש רק אחד), בו יש היררכיה של כוח וסמכות, פירמידה במהותה, ששיאה בדמותו של הדרואיד הגדול. דמות נשגבת ומסתורית זו הינה המנהיגה האולטימטיבית של כל הדרואידים במסדר. ייתכן ויש יותר מאשר דרואיד גדול אחד, והם ודאי שולטים על אזורים המרוחקים זה מזה, אבל באזור הספציפי שבו דמות דרואיד מתחילה לשחק, יש, ויכול להיות, רק אחד. יתר על כן, באזור זה (גדול או מוגבל ככל שיהיה) יש מספר מוגבל של דרואידים שיכולים לשמש גם בעמדות הפחות נעלות של ההיררכיה. דרגות הדרואידים מייצגות את החשיפה המסודרת לתחומי ידע גבוהים, סודות שמסוכן עבור אלה עם כוחות פחותים לדעת, וגם את שלבי החניכה של הדרואיד אל מעגלים הולכים וקטנים של דרואידים מדרגות גבוהות יותר.

כאשר דרואיד מגיע לדרגה 11 ולאחר שלמד את היקפם המלא של סודות הדרואידים, הוא מקבל את התואר דרואיד (זהו רק שם התואר במסדר, מובן שהדמות היתה דרואיד מלכתכילה). על מנת להגיע אל המעמד של ארכי-דרואיד, או להעפיל אל דרגת הסמכות העליונה של הדרואיד הגדול, נדרש יותר מאשר לצבור את נקודות הנסיון הדרושות, יש צורך לתפוס את המקום של המחזיק הנוכחי בעמדה זו. אם הדרואיד לא יכול לקרוא קריאת תיגר דרואידית ולהביס את הארכי-דרואיד הנוכחי (על מנת לזכות בדרגה 12) או את הדרואיד הגדול הנוכחי (על מנת לזכות בדרגה 13), הוא אינו יכול להתקדם לדרגות גבוהות יותר מבלי להפרד מהמסדר האמיתי של הדרואידים ולהפוך למנודה ממנו. האופי והכללים של קריאת התיגר דרואידית נשמרים בסוד מכל מי שאינו דרואיד. הפסד בקריאת תיגדר דרואידית יגרום לאובדן נקודות נסיון, עד לזה הנדרש לתחילת הדרגה שמתחת לזו הנוכחית של קורא התיגר, נסיגה חמורה מאד. לדוגמא, מי שנכשל בקריאת התיגר לדרגת ארכי-דרואיד ירד לתחילת דרגה 10. עם זאת, דרואיד נחוש יכול לצבור ניסיון נוסף ולאחר מכן לחזור לאתגר שוב, כמספר הפעמים שהוא או היא צריכים או רוצים.

הדרואיד הגדול בעצמו יכול להמשיך ולעלות בדרגות, על אף שההתקדמות וההטבות מדרגות אלו לא משמעויות – הדרואיד כבר למד את כל הסודות הדרואידים וכל שנותר לו הוא לשכלל וללטש את השימוש בידע זה. דרואיד שהפסיד באתגר דרואיד, צבר מחדש את הנסיון הדרוש על מנת לבצע עוד אחד, אך סירב לבצע את האתגר דרואידי, הופך למנודה. דרואידים אלו יכולים להמשיך ולהתקדם בדרגות, אבל אלו שמוותרים על קריאת התיגר ויוצאים לדרך נפרדת משל עצמם מופרדים לעד מההגנה, הסיוע, והקהילה של ההיררכיה הדרואידית. הם נחשבים, לכל דבר ועניין, לעריקים. במקרים נדירים, דרואיד המסרב לקרוא תיגור דרואידי עשוי להתקבל אל ההיררכיה במקום להפוך למנודה, אם הוא נודר נדר שלא לחפש עוד לעולם מקום בהנהגה הדרואידית. במקרה כזה הדרואיד יהפוך ליועץ או סוכן של הדרואיד הגדול, ויקבל תואר כגון "יועץ היערות" במקום להחשב לעריק.

יכולות מקצוע הדרואיד

הטלת לחשים: דרואיד מטיל לחשים מרשימה מוגדרת (חלק III, לחשים, מציג את כל לחשי הדרואידים), טבלת התקדמות הדרואיד מראה כמה לחשים הוא מקבל מכל רמת לחש ביום. בכל יום הדרואיד בוחר במספר לחשים מהרשימה, מהרמות המותרות לו, ומתפלל על מנת לקבלם. לאחר שהלחש הוטל לא ניתן להטילו שוב עד ליום הבא, אלא אם הדרואיד הכין (על ידי תפילה) את הלחש יותר מפעם אחת.

תוסף לגלגולי הצלה: דרואידים מקבלים תוסף של 2+ כנגד אש.

הסוד הראשון (דרגה 2): בדרגה שניה הדרואיד לומד את "הסוד הראשון" אשר מעניק לו מגוון של יכולות. דרואיד מדרגה שניה יכול לקבוע אם מים טהורים, לזהות כל סוג של צמח רגיל על פי מראה, ריח או מגע, ולנוע בקלות דרך צמחיה וסבכים לא קסומים, כולל קוצים וגפנים כבדים.

שינוי צורה (דרגה 5): מדרגה 5 דרואיד יכול לשנות את צורתו לזו של חיה. גודלה של החיה יכול להיות החל מעורב וכלה בדב שחור (אך לא דוב ענק כמו דב גריזלי או דב קוטב). הדרואיד יכול להשתנות לעד שלוש חיות שונות ביום, זוחל, יונק וציפור – אחת מכל סוג, אך רק פעם אחת לכל צורה ביום אחד. כאשר דרואיד משנה צורה 1ק6 x 10% מכמות נקודות הפגיעה החסרות לו מתרפאות במהלך השינוי.

חסין להקסמת פיות (דרגה 5): מדרגה 5 הדרואיד נעשה חסין לכוחות ההקסמה של דריאדה, ניקסי, ויצורי פיות כאלה ואחרים של היער והנהרות.

כלי קסם: דרואידים יכולים להשתמש בכל כלי הקסם שכהנים יכולים להשתמש בהם, מלבד מגילות לחשי כוהנים (כמובן שדרואיד כן יכול להשתמש במגילות לחשי דרואידים).

שפה סודית: ההיררכיה הדרואידית דוברת שפה סודית הידועה לכל הדרואידים האמיתיים (ניטרלים).

מעוז דרואידי (דרגה 11): בהגיעו לדרגה 11 הדרואיד יכול לבנות מעוז בשממה, בדרך כלל מעגל אבנים או מגלית מסוג אחר, חורשה אחת או יותר, וביצורים מסוג כלשהו על מנת להגן על האזור. מעוזים מבודדים כאלה משמשים פעמים רבות למי ששואפים ומתאמינים על מנת להפוך לדרואידים, או כמבצר המוצב להגן על אזור השממה המאוים על ידי הסדר או התוהו. דרואיד המקים מעוז כזה ימשוך אליו תומכים וחסידים, על אף שרבים מאלו לא יהיו בני אדם.

טבלת התקדמות הדרואיד

דרגה* נקודות ניסיון הנדרשות לעלייה בדרגה קובית פגיעה (ק6)** גלגול הצלה תפקיד בהיררכיה מספר לחשים (לפי עוצמה)***
1 2 3 4 5 6 7
1 0 1 15 אין 1
2 2,000 2 14 חבר בסוד הראשון 2 1
3 4,000 3 13 הסוד השני 3 1
4 8,000 4 12 הסוד השלישי 3 1 1
5 13,000 5 11 הסוד הרביעי 3 2 1
6 20,000 6 10 הסוד החמישי 3 2 2
7 40,000 7 9 הסוד השישי 4 2 2 1
8 60,000 8 8 הסוד השביעי 4 3 2 1
9 90,000 9 7 הסוד השמיני 4 3 3 2
10 130,000 9 + 1 נק"פ 6 הסוד התשיעי 5 3 3 2 1
11 200,000 9 + 2 נק"פ 5 דרואיד 5 3 3 3 2 1
12 400,000 9 + 3 נק"פ 4 ארכי-דרואיד (או עריק) 5 4 4 4 3 2 1
13 800,000 9 + 4 נק"פ 4 הדרואיד הגדול (או עריק) 6 5 5 4 4 3 2
14 950,000 9 + 5 נק"פ 4 הדרואיד הגדול (או עריק) 7 5 5 4 4 3 2
15 1,100,000 9 + 6 נק"פ 4 הדרואיד הגדול (או עריק) 7 6 5 4 4 3 2
16 1,250,000 9 + 7 נק"פ 4 הדרואיד הגדול (או עריק) 7 6 6 4 4 3 2
17 1,400,000 9 + 8 נק"פ 4 הדרואיד הגדול (או עריק) 8 6 6 5 4 3 2
18 1,550,000 9 + 9 נק"פ 4 הדרואיד הגדול (או עריק) 8 7 6 5 5 3 2
19 1,700,000 9 + 10 נק"פ 4 הדרואיד הגדול (או עריק) 9 8 6 5 5 3 2
20 1,850,000 9 + 11 נק"פ 4 הדרואיד הגדול (או עריק) 9 8 7 5 5 3 2
21+ 150,000+ לדרגה 1+ נק"פ לדרגה 4 הדרואיד הגדול (או עריק) 9 8 7 6 5 3 2

* – במשחק המקורי הדרואיד הוגבל לדרגה 13.
** – נקודות הפגיעה המוצגות לדרגות בהן הדמות כבר לא זוכה בקובית פגיעה מלאה הן המספר המשולב הסופי. לדרואיד בדרגה 11 יש סך של 9 קב"פ ועוד 2 נקודות פגיעה, לא 9 קב"פ ועוד 1 שקיבל בדרגה 10 ועוד 2 שקיבל בדרגה 11.
*** – דרואידים ממשיכים לקבל לחשים אחרי דרגה 21 בהתאם לאותה תבנית. יש לשים לב שאחרי דרגה 13 לא נוספים לדרואיד לחשים מעוצמה 6 או 7.