כנזיר, אתה נמצא בחיפוש מתמיד אחרי ההארה, חבר במסדר דתי סגפן הרודף שלמות נפשית, רוחנית ופיזית. אתה קטלני עם כל כלי הנשק, ומומחה בצורות מורכבות של לחימה ללא נשק. למרות שנזירים לא לובשים שריון, דרוג השריון שלהם משתפר ככל שהם עולים בדרגות, בשל רמות גבוהות יותר ויותר של הארה ואומנות לחימה. הנזירים חלשים יחסית בדרגות הנמוכות, אך בדרגות גבוהות יותר הם מתקרבים אל כוחם של קוסמים עוצמתיים, אם כי בצורה שונה עד מאד. בשלבים שונים של הארה מוענקות לנזיר מגוון רחב של יכולות, אם אתה משחק דמות נזיר תצטרך להכיר אותן לפני שאתה מתחיל לשחק.
הערה: הנזירים מהווים מקצוע בעל עוצמה אדירה, והם מורשים רק על פי שיקול דעתה של המנחה.
קוביות פגיעה: 1ק4 לדרגה (זוכה ב-1 נק"פ לדרגה אחרי 16)
יכולת התקפה: הנזיר משתמש בטבלת ההתקפה של הכהן
שריונות \ מגנים מותרים: אין
נשקים מותרים: כולם
גזע: רק בני אדם יכולים לבחור במקצוע הנזיר
אודות נזירים
נטיה: נזירים יכולים לבחור בכל נטיה, אך על פי רוב יבחרו בסדר.
צדקה: כל אוצר מעבר למינימום ההכרחי לקיומו של הנזיר ותומכיו חייב להיתרם לצדקה.
חפצי קסם: נזירים לא יכולים להשתמש בשיקויים. חפצי הקסם היחידים שהם יכולים להשתמש בהם הם כלי נשק וטבעות קסומות.
יכולות מקצוע הנזיר
מיומנויות גנב: נזירים בקיאים במיומנויות הגנב. מידע על מיומנויות אלו ניתן למצוא בספר הליבה של חרבות וכשפים, תחת מקצוע הגנב ואילו קצב ההתקדמות של הנזיר בהם מופיע בהמשך בטבלת מיומנויות גנב לנזיר.
תוסף נזק לנשקים: נזירים גורמים לנקודה נוספת של נזק החל מדרגה שניה כאשר הם משתמש בנשקים, תוסף זה גדל בכל דרגה שניה (2+ בדרגה רביעית, 3+ בדרגה השישית) עד למקסימום של 5+ בדרגה העשירית.
פגיעה קטלנית: כאשר גלגול ההתקפה של הנזיר גבוה ב-5 או יותר מהמספר הנדרש לפגיעה במטרה, יש סיכוי של 75% שהיריב יהיה המום מעוצמת החבטה למשך 2ק6 סיבובים. יתר על כן, לשלמות המיסטית של המכה יש גם סיכוי של 25% להרוג את היריב, בתנאי שכמות קוביות הפגיעה של היריב אינה עוברת ביותר מ-1 את דרגתו של הנזיר.
ריבוי התקפות: כאשר הוא נלחם ללא כלי נשק, הנזיר מקבל התקפות נוספות בכל סיבוב קפא"פ. (ראה טבלת התקדמות הנזיר).
- החל מדרגה 6 הנזיר יכול לבצע עד ל-2 התקפות ללא כלי נשק בכל סיבוב.
- החל מדרגה 12 הנזיר יכול לבצע עד ל-3 התקפות ללא כלי נשק בכל סיבוב.
- החל מדרגה 16 הנזיר יכול לבצע עד ל-4 התקפות ללא כלי נשק בכל סיבוב.
- החל מדרגה 20 הנזיר יכול לבצע עד ל-5 התקפות ללא כלי נשק בכל סיבוב.
ערנות: לא קל להפתיע נזירים בהתקפה. לקבוצה המכילה נזיר יש סבירות נמוכה להיות מופתעת, עם סיכוי של רק 1 מ-6.
הדיפת קליעים: נזירים יכולים להסיט חיצים וקליעי קסם בגלגול הצלה מוצלח.
נפילה איטית: מדרגה חמישית נזירים יכולים ליפול 6 מטרים ללא נזק אם הם יכולים לגעת בקיר. מרחק זה עולה ל-12 מטרים בדרגה שמינית ולכל מרחק מדרגה 11.
תוסף לגלגולי הצלה: נזירים מקבלים תוסף של 2+ נגד שיתוק ורעלים.
דיבור עם חיות: מדרגה רביעית נזיר יכול לדבר עם חיות רגילות, באופן דומה ללחש בשם זה.
שליט הדממה: מדרגה חמישית הנזיר יכול להיכנס למצב של קטטוניה מושלמת, תוך עצירת ליבו על מנת לדמות מצב של מוות. הדמות יכולה להשאר במצב זה למשך 1ק6 x עשר דקות x דרגת הנזיר.
שליט המחשבה: מדרגה שישית מחשבותיו של הנזיר נעשות כל כך שלוות ורוגעות עד שלכל ניסיון לקריאת מחשבותיו יש סיכוי של 90% להיכשל. הסיכוי לכישלון עולה ב -1% לכל דרגה של הנזיר מעל השישית, עד כדי 100% בדרגה 16, כאשר מוחו של הנזיר נעשה לחלוטין אחד עם הסביבה.
שליט הגוף: מדרגה שביעית נזיר יכול לרפא לעצמו 1ק6 +1 נק"פ בפעם ביום. כל דרגה מעל השביעית מוסיפה נקודת פגיעה אחת לריפוי.
שליט העצמי: מדרגה שמינית הנזיר אינו כפוף לשליטה מוחית מכל סוג שהוא, לרבות לחשי הקסמה והיפנוזה. יוצאי הדופן היחידים הם לחשי מטלה ושליחות.
אחד עם העצמי: מדרגה עשירית הנזיר אינו כפוף ללחשי מטלה ושליחות.
הקמת מנזר: בדרגה 11, נזיר רשאי להקים מנזר מבודד לצורך ההתבוננות, ולהוראת חסידים ותלמידים.
מגע הרמוני: בדרגה 13 הנזיר יכול לגעת בכל יצור בעל כמות זהה או פחותה של קוביות פגיעה, וליצור התכווננות שדרכה היצור ימות מיד אם וכאשר הנזיר ישלח פקודה מנטלית שתעצור את ליבו (ליצור חייב להיות לב או איבר אחר שניתן לעצור). תנודות גופו של היצור יוותרו מכווננים לנזיר למשך יום אחד לכל דרגה של הנזיר, ואם הנזיר לא יפקוד על היצור למות במשך תקופה זו, ההשפעה תפקע ומותו לא יתרחש.
טבלת מיומנויות גנב לנזיר
דרגה | טיפוס על קירות (%) | מלאכה עדינה (%) | הקשבה לרעשים | הסתתרות בצללים (%) | תנועה חרישית (%) | פריצת מנעולים (%) |
1 | 85 | 15 | 3 מ-6 | 10 | 20 | 10 |
2 | 86 | 20 | 3 מ-6 | 15 | 25 | 15 |
3 | 87 | 25 | 4 מ-6 | 20 | 30 | 20 |
4 | 88 | 30 | 4 מ-6 | 25 | 35 | 25 |
5 | 89 | 35 | 4 מ-6 | 30 | 40 | 30 |
6 | 90 | 40 | 4 מ-6 | 35 | 45 | 35 |
7 | 91 | 45 | 5 מ-6 | 40 | 50 | 40 |
8 | 92 | 50 | 5 מ-6 | 55 | 60 | 55 |
9 | 93 | 60 | 5 מ-6 | 65 | 70 | 65 |
10 | 94 | 70 | 5 מ-6 | 75 | 80 | 75 |
11 | 95 | 80 | 6 מ-6 | 85 | 90 | 85 |
12 | 96 | 90 | 6 מ-6 | 95 | 100 | 95 |
13 | 97 | 100 | 6 מ-6 | 100 | 100 | 100 |
14 | 98 | 100 | 6 מ-6 | 100 | 100 | 100 |
15 | 99 | 100 | 6 מ-6 | 100 | 100 | 100 |
16+ | נותר 99 | נותר 100 | נותר 6 מ-6 | נותר 100 | נותר 100 | נותר 100 |
טבלת התקדמות הנזיר
דרגה* | נקודות ניסיון הנדרשות לעלייה בדרגה | קובית פגיעה (ק4)** | דרוג שריון | גלגול הצלה | יכולות | נזק בלחימה ללא נשק | קצב תנועה |
1 | 0 | 1 | 9 [10] | 15 | מיומנויות גנב | 1ק4 | 12 |
2 | 2,500 | 2 | 8 [11] | 14 | 1+ נזק עם נשקים | 1ק6 | 13 |
3 | 5,000 | 3 | 7 [12] | 13 | 1ק6 | 14 | |
4 | 10,000 | 4 | 6 [13] | 12 | דיבור עם חיות 2+ נזק עם נשקים |
1ק8 | 15 |
5 | 20,000 | 5 | 5 [14] | 11 | שליט הדממה נפילה איטית 6 מ' |
1ק10 | 16 |
6 | 40,000 | 6 | 4 [15] | 10 | שליט המחשבה 2 התקפות ללא כלי נשק בסיבוב 3+ נזק עם נשקים |
1ק12 | 17 |
7 | 80,000 | 7 | 3 [16] | 9 | שליט הגוף | 2ק8 | 18 |
8 | 160,000 | 8 | 2 [17] | 8 | שליט העצמי 4+ נזק עם נשקים נפילה איטית 12 מ' |
2ק8 + 1 | 19 |
9 | 320,000 | 9 | 1 [18] | 7 | 2ק8 + 2 | 20 | |
10 | 420,000 | 10 | 1 [18] | 6 | אחד עם העצמי 5+ נזק עם נשקים |
2ק8 + 4 | 21 |
11 | 620,000 | 11 | 0 [19] | 5 | הקמת מנזר נפילה איטית לכל מרחק |
3ק8 + 1 | 22 |
12 | 820,000 | 12 | 0 [19] | 5 | 3 התקפות ללא כלי נשק בסיבוב | 3ק8 + 2 | 23 |
13 | 1,020,000 | 13 | 1- [20] | 5 | מגע הרמוני | 3ק8 + 4 | 24 |
14 | 1,320,000 | 14 | 1- [20] | 5 | 4ק8 + 1 | 25 | |
15 | 1,720,000 | 15 | 2- [21] | 5 | 4ק8 + 2 | 26 | |
16 | 2,220,000 רב אומן |
16 | 3- [22] | 5 | 4 התקפות ללא כלי נשק בסיבוב | 4ק8 + 4 | 27 |
17 | 2,720,000 | 16 + 1 נק"פ | 3- [22] | 5 | 4ק8 + 5 | 28 | |
18 | 3,220,000 | 16 + 2 נק"פ | 3- [22] | 5 | 4ק8 + 6 | 29 | |
19 | 3,720,000 | 16 + 3 נק"פ | 3- [22] | 5 | 4ק8 + 7 | 30 | |
20 | 4,220,000 | 16 + 4 נק"פ | 3- [22] | 5 | 5 התקפות ללא כלי נשק בסיבוב | 4ק8 + 8 | 31 |
21+ | 500,000+ לדרגה | 1+ נק"פ לדרגה | 3- [22] | 5 | אין שיפורים נוספים | 1+ לכל דרגה | 32 |
* – נזירים הוגבלו לדרגה 16 במשחק המקורי.
** – נקודות הפגיעה המוצגות לדרגות בהן הדמות כבר לא זוכה בקובית פגיעה מלאה הן המספר המשולב הסופי. לנזיר
בדרגה 18 יש סך של 16 קב"פ ועוד 2 נקודות פגיעה, לא 16 קב"פ ועוד 1 שקיבל בדרגה 17 ועוד 2 שקיבל בדרגה 18.