בדרך כלל לא משחקים בחרבות וכשפים רק למשך הרפתקה אחת; לרוב, השחקנים משחקים לאורך סדרה של מפגשים על פני שבועות וחודשים, במהלכם הדמויות מתפתחות, זוכות בניסיון ובכוח. בסופו של דבר, הדמויות רבות העוצמה יתחילו להשאיר את חותמן על עולם המשחק. הן עשויות להשתלט על טירה, לגייס צבאות, ואם המשחק מתמשך זמן רב מספיק, והקבוצה מחליטה להמשיך בחיי ההרפתקנות, להקים ממלכות על שמן או לגלות עולמות אחרים, במישורים אחרים. אולי הם ילחמו עם נסיכי השדים, אולי הם יצרו חפצי קסם רבי עוצמה –אולי אפילו יאחדו אימפריות גדולות באמצעות דיפלומטיה בחצרות המלכים, או תחת דגלי המלחמה בשדה הקרב. דמויות "מהדורות" הבאים עשויות אפילו לשרת כמשרתיהן של הגיבורים הותיקים מהמשחק הקודם!

במהלך המשחק, דרגות המשחק הראשונות מביאות את הדמויות לרמת מיומנות גבוהה יותר, איתן הן יכולות למצוא אוצרות ולרכוש ציוד טוב יותר, לגלות חפצים קסומים, ללמוד לחשים, ולזכות בנקודות פגיעה נוספות. לרוב, בהרפתקאות אלו ההרפתקנים חוקרים מבוכים תת-קרקעיים, אך הם עשויים גם לצאת למסע ימי או לכל הרפתקה אחרת – כל מה שיחליטו השחקנים לעשות. בעוד הדמויות עולות בדרגות, השחקנים עשויים לרצות להתחיל לעבוד על פרויקטים שהחוקים אינם מכסים. אולי הקוסם רוצה לבנות צבא של לוחמי ברזל מונפשים, אבל לא יודע עדיין כיצד לעשות זאת. אולי הלוחם רוצה להקים אחוזה מבוצרת על הגבעות שבקצה הממלכה, אבל צריך לשכור כמה חיילים כדי לפנות את האזור ממפלצות. חלק זה של המשחק מוגבל רק בידי הדמיון שלכם. כמובן, ככל שהגיבורים נעשים מוכרים יותר (לטוב או לרע), יפנו אליהם כל מיני אנשים בבקשות שונות, החל מאיכרים וכלה במלכים, והם ישמעו שמועות אודות מקומות רחוקים, מעבר לגבולות הארצות המוכרות, אליהם הרפתקנים צעירים לא מעזים להתקרב.

ככל שדמותך מתקדמת בדרגות, תגלה שהיא מתחילה להשפיע על עולם המשחק. למעשה, אחרי שהדמות נעשית חזקה ומשפיעה מספיק כדי לבנות לעצמה מעוז, שמה של דמותך יהיה רשום על מפת העולם, מילולית. הרפתקנים עתידיים עוד ישמעו אודות "האחוזה של אתיאס", מבלי לדעת שאתיאס היה – או עודנו – לוחם בדרגה גבוהה שמאחוריו שחקן מנוסה. עבור השחקנים החדשים, כמובן, אחוזתו של אתיאס היא פשוט טירה הממוקמת בגבעות, מקום טוב לעצור בו למנוחה ולהצטיידות מחדש. ייתכן שלעולם לא יבינו שהשמועות אודות מעלליו של הלורד אתיאס הן סיפורים אמיתיים, הרפתקאות ששוחקו עם קוביות ודפי דמות!

האופן בו תשאיר דמותך את חותמה על עולם המשחק תלוי רק בך, אך החוקים מציעים כמה רעיונות, כגון ביצוע מחקר קסום או ניקוי אזור שממות כדי לבסס בו מאחז. אולי תחליט לבסס את ההרפתקן שלך בעיר גדולה כדי להשפיע על גילדות מקומיות, או על ספינת מפרשים, משוטט בעולם. המשחק יכול לפנות לכיוונים רבים. עם זאת, בשלב מסוים, המידע הבא כנראה יהיה חלק מחייה של דמותך, ברגע שתתחיל לערב עצמה בעולם שמחוץ למבוך.